Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Kan inte ta bort kontakter ..

Kan inte ta bort kontakter ..

Ville plocka bort lite kontakter som finns i min kontaktbok (Telia) men det gick inte. Man kan inte ens redigera kontakter, då får man fram att endast lägga till info kan man göra. Konstigt. Jag högerklickar på varje kontakt att ta bort men bland meny som kommer fram "ta bort" är avaktiverad . Kollade bland inställningarna men där finns inte heller.
Antal svar på detta inlägg: 9
är du i Teliamail du redigerar?
websidan?
https://webmail.telia.com/
Nej, jag har kontakter i win 10. På aktivitetsfältets har jag tre blåa gubbar. Det märkliga är att de i listan som har bara telefon nr. går det att redigera och ta bort, men de som har mail adresser, går inte att göra något.
Har du kontakter från olika kontaktlistor-program-telefon
Annons
Nej, jag har bara en kontaktlista på min stationera dator, den andra är på min telefon, men där finns det inte mailadresser, bara telefon nr.
du har definitivt flera listor som länkas in i din dator
frågan är var de ligger i systemen eller molnen

söker du i sökrutan på kontakter så ligger det förmodligen tomt i den katalogen i win10 men e-post i win10 blir nya outlook och hamnar i molnet osv din mobil har en eller flera kontaktlistor osv
https://bit.ly/3UyxckH
"Appen Personer flyttar till nya Outlook.
Du kan ta med dig dina kontakter genom att
välja Exportera kontakter i verktygsfältet och
sedan importera dem till nya Outlook."

är det senaste i raden av rekommendationer om övergången till nya outlook och gamla e-post
Tack snälla Du för alla tips och hjälp. Jag lyckades att gå över till det nya Outlook, fixade import på mina kontakter och det fungerar. Det var lite jobbigt att logga in på nytt för varje mail konto, men det har gått bra. En gång till tack.
p.s. Det går hur lätt som helst att ta bort adresser från kontakter.
Tack! För din feedback!
Nya outlook är inte riktigt fixad ännu
Gmail och IMAP konton bör ni hålla koll på fortfarande
Lycka till alla

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem