Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Rörligt Elpris

Rörligt Elpris

Rörligt pris för februari, nätävgifter ej med. (Skellefteå kraft) :((
149,6 öre/kWh
161,4 öre/kWh*

Många som kommer att få en chock när nästa elräkning kommer.....

Antal svar på detta inlägg: 7
...och jag som blev chockad redan i januari...
Bered dig på en minst 30% högre chock när februariräkningen kommer...
Mmm... 5300:- skulle Fortum ha betalt för januari... Varmt och gott har vi haft det i alla fall, men inte sååå varmt.

Jag tycker förslaget om att läsa av elmätaren en gång i timmen verkar bra. Då kan man t.ex välja att tvätta och torktumla eller ha igång andra energikrävande maskiner på kvällen/natten när elen är billigare. Framför allt kan man ju undvika att ha igång dem när elen är som dyrast...
Bättre det än som nu när man ju får betala ett snittpris fördelat på hela månaden...
Annons
å vad tror du händer på Nordpool när alla sätter igång och förbruka när det är lågt pris då. ...
Jo, kanske kan ske en förändring då, men jag tror ändå det är en bra idé. Dessutom kanske det gör folk i allmänhet lite mer medvetna...
...och de extrempriser som uppkommer vissa timmar pga effektbrist lär vara ett minne blott => förhoppningsvis ett lägre totalpris i det stora hela...
mm..... priset borde ju bli mer utjämnat och att dom kanske slipper importera dyr el när trycket är som störst så lite borde man ju tjäna på det upplägget.

Men min uppfattning är att Nordpool är ett gigantiskt fiasko som vi tyvärr kommer att få leva med......

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem