Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Kompabilitetsproblem

Kompabilitetsproblem

Är det någon här på forumet som har hemsidor med formulär?
Jag har fått följande problem med några av mina hemsidor som använder formulär. Det har fungerat bra tom Windows XP men i W7 och Vista fungerar det inte.
Jag har använt tidigare Microsoft Frontpage 12 och nu Microsoft Expression Web 3. Jag har gjort formulären med funktionen Post vilket innebär att när någon har fyllt i fälten och klickar på skicka så skall jag erhålla ett mail med alla uppgifterna men så är inte fallet med dom som använder Vista eller W7. I W7 så istället för att det skickas så kommer det upp ett vanligt tomt E-mailfönster och informationen går ej vidare. I Vista så ser det ut som om det har skickats men så är ej fallet.
Jag har pratat med Microsofts support, men det är som att köra huvudet i väggen. Dom kan ju inte tänka sig att det inte fungerar och vill ha 2600:- plus moms bara för att lägga upp ett case.
Allt har fungerat till 100 % tills att datorerna uppdaterades till dom nya operativsystemen.
Är det någon som har liknande problem?
Antal svar på detta inlägg: 6
Hassez, har du en länk till din sida så skall jag testa.
sänd den i ett mail

kompatibilitetsläge i IE8 ??
Göcke, Hassez har länken på sin profil.
misko , jo den har jag sett, men formuleringen var några av mina hemsidor

jag har redan sänt två förfrågningar på just den länken.
och inget onormalt visar sig. i vista. men jag kan alltså testa från vilket os han önskar om han tror det är os relaterat eller webrelaterat.
själv så tror jag det ligger på webservern.
men det är en gissning i nuläget.
Annons
Göcke, jag har skickat dig ett mail med ett par länkar. går du in på flera av mina sidor så finns där flera alternativ med formulär.
Servern kan jag nog utesluta till 100%.
Göcke, glömde säga att om du skickar iväg något som jag erhåller här så tar jag kontakt med dig.
kan säga att jag har testa formulären, och rekomenderar att du bygger om funktionerna. om du inte fått något.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem