Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Data till tv

Data till tv

Hej jag har precis köpt en ny TV (LG32LH3000(tror jag)) !!!,.. jag får bild på tvn men det blir inget bra. jag har: ATI MOBILITY RADEON 7500, till grafik-kort o jag har sökt efter uppdateringar till kortet men det finns inga. Är det någon som vet hur jag kan göra???
Antal svar på detta inlägg: 7
blir inget bra ??
är det ett formatproblem eller upplösningen?
Vet ej vad du har för problem men om du använder en hdmi-sladd och VLC mediaplayer så borde det bli bra bild, om det är bra kvalite på det du spelar upp.

Mycket bättre bild med VLC än Windows Mediaspelare.
upplösningen samt att det blir typ lite konstiga färger och jag har en SCART-S sladd mellan datorn o tvn.
Annons
Din LG har ju
HDMI-anslutning 3 st
Komponentvideo-anslutning 1 st
VGA-anslutning 1 st
SCART-anslutning 2 st
Kompositvideo-anslutning 1 st

vilka utgångar du har på ditt garfikkort vet du själv
jag skulle ju välja vga eller hdmi som Emans föreslog
Koppla VGA från datorn till TV. Själv har en VGA kabel från datorn till TV. Ljud SPDIF tll hemmabioanläggningen. Har bra bild o jättefint ljud. Ännu bättre om du har en HDMI eller DVI utgång från datorn att koppla till TV.
jag har en vanlig SCART-S slad http://www.kjell.com/?item=39903&path=636500000,669500000,674500000 och bilden blir inte 100. men jag ska kolla upp det som "Sofus" skrev om VGA kabel...
Har du DVI eller HDMI-utgång på grafikkortet så skulle jag föredra det eftersom att VGA inte har stöd för full HD, så du kan inte få ut max..

Men annars skulle jag föredra VGA om du inte har DVI eller HDMI-utgång på grafikkortet..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem