Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Comodo Dgagon och Avast 5.0

Comodo Dgagon och Avast 5.0

Misstänksam som jag är så har jag kollat om Avasten scannar webben (Altså webshield) när jag använder Comodo Dragon och det gör den inte.
Nätverkstrafiken scannar den.
Använder jag däremot Internet Explorer 8 så funkar allt som det ska. Sen tar inte Ccleaner eller Glary Utilities bort historiken i Comodo.
Nån mer som har uppmärksammat detta eller har jag fel på inställningarna nånstans?
Antal svar på detta inlägg: 9
Historiken tar jag bort manuellt varje dag,eller åtminstånde varannan dag.

Använer norton!
Du är snabbast jigsaw. Vem har tänkt på detta utan ett data-Guru som du.
Men du ska ha tack.
Har Du testat med Wise programmen? Vad gäller historik, tempfiler & felaktiga nycklar
Data-guru, vem sa du? Nä men man ska ha koll på grejerna det har jag lärt mig genom mina misstag.

Historiken spelar väl ingen roll men att inte scanningen med Avasten funkar som den ska då blir man orolig.

Har skickat mail till supporten på Avast. Vi får se om jag får svar dom eller så har väl en riktig data- guru vid namn Göran svar på detta och kanske komma med en lösning.
Annons
jigsaw Du har alltid landat med fötterna ner först. Vore hyggligt om Du ville delge resultatet här sedan. Det är nog fler som blir nyfikna på resultatet, efterson Comodo Dragon verkar bli en hit.
Jajamensan det ska jag göra.
En liten stilla undran bara. finns det nån som har Google Chrome och Avast 5.0 och kan säga hur den kombinationen ser ut?
Funkar det så kan man ju prova med senaste GC kanske tills detta är löst.
Så nu efter 7 svåra år och 7 bedrövelser så funkar allt som det ska. Det känns så skönt att kunna fixa detta!
Det var lite pill och ändringar här och där men det gick. Man fick lägga till en fil i Avastens webshield.ini som är en dold fil.
Nån som är sugen så hjälper jag gärna till, har skärmdumpar och annat som jag kan skicka.
Men som vanligt så ska man alltid ta backup innan man gör nåt sånt här.
Bra att du fick det att fungera men jag gillar inte tanken på att man ska behöva pilla med ini filer för att ha ett fungerande skydd.
Det ska bara fungera direkt annars är det en dålig produkt i mina ögon.
Jag håller med dig.
Det är kanske som Göcke skrev i en annan tråd att Comodo inte är riktigt färdig än.
Sen vet man inte hur detta påverkar skyddet i helhet så vid närmare eftertanke så borde man nog göra en reparation av avast eller iallafall ersätta den modifierade filen.
Man kan ju ha Comodo vilande tills det kommer nyare versioner och hoppas på att det funkar som det ska med Avast.
Så nu funkar det utan modifieringar eller andra konstigheter.
Det har tagit sin lilla tid och man har suttit på en del forum och skickat mail till diverse supporter, men det var det värt.
@Ozzy. Japp jag brukar landa på fossingarna, vill man bara så ordnar sig allt men det kostar lite skäll från frugan när timmarna blir långa framför datorn.
Det var den sista VPS uppdateringen till Avasten som fixade det. Dom lade säkert till nån fix eller nåt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem