Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Rättigheter

Rättigheter

Jag köpte en HP Photosmart R607 med 4,1 MP den 18:e mars på Onoff, men jag blir inte riktigt nöjd med den. Bilderna blir inte bra. Spelar ingen roll vilken inställning man har. Jag funderar på att lämna tillbaka kameran och utnyttja mina 30 dagas öppet köp som jag har, men jag vet inte om det går. Jag menar, jag har ju använt kameran en hel del. Jag har tagit typ 200 bilder, tagit bort plastet som satt på LCD-skärmen och slängt en plastpåse som nån kabel låg i. Annars finns ju alla grejor kvar i lådan och kameran är i "orört" skick.

Borde jag inte kunna lämna tillbaka kameran då? fast jag använt den så mycket? Vilkar rättigheter han man egentligen i sverige?

Har ni något tips på en bra kamera som bilderna blir kalasbra i alla möjliga situationer? Detta hör ju börjat blivet en liten hobby att fotografera så jag tänker inte snåla..
Antal svar på detta inlägg: 8
Nej du kan inte kräva pengarna tillbaka nu eftersom produkten funkar och att du har använt den. Det du kan göra är att be att få ett tillgodokvitto och byta den mot en annan vara för att den inte levde upp till förväntningarna. iof är de snälla så får du ju pengarna tillbaka. Annars är det 2 veckors utbytes garanti tror jag från dagen då du köper produkten. Och då har du rätt o byta den så länge den inte är förstörd.

Annars går du bara in på Konsumentombudsmannens hemsida och kollar vad det är exakt som gäller.
tja Ricky verkar du har beskymmer med din digitala kamera.
Du kan gå till onoff lämna din kamera till services för felsökning.
det något fel din. men hur mycket pixar kan din kamera ta?
någon annan undrade något om foto denna forum,
gäller dig med kontakta din lokala fotograf dem vet hur man skall ta kort m.m.

din andra frågan om "tips"
gäller det ochså kontakta en fotograf.
Din fråga är svårt beror på vad du använda kammera till
Ricky
en sak till, kan du ta en bild längt håll sen du skicka den till mig den bilden jag förhanska bilden hur värde den är..
skicka bilden admin@gosta.cjb.net skriv ämne: Ricky is forum.
Jag kontakta dig fort jag har tid.
Annons
Rob; jo men man har ju 30 dagars öppet köp, då borde man ju kunna lämna tillbaka den om man inte är nöjd.. jag har kollat ut en annan kamera jag vill ha men den har nog inte onoff så de kan ju bli lite svårt att byta till en annan om de inte har den..

Gösta; men de e kvaliten jag inte blir nöjd med, det spelar ingen roll hur jag ställer kameran för bilderna blir inte bra.. tro mig, jag har tagit 12 bilder utomhus på samma sak med olika inställningar var gång och inte en ända blev jag nöjd med..
kameran e på 4,1 MP som jag skrev där uppe..
tack, de var schysst, jag ska skicka en eller två bilder imorrn, nu ska jag lägga mig..

nån annan som har något förslag?
kvaliten ja.
men det är grattis felsökning
Ricky då tycker jag du sticker dit så snart som möjligt och ser om du kan byta den. Lever inte varan upp till förväntningarna så tycker jag det borde vara ok att byta.
Ricky-ett tips..kolla med konsumentvägledaren där du bor!
Öppet köp är ju lite klurigt när varan är använd-men som sagt-är man inte nöjd så borde det ju gälla.
Jag ska lämna tillbaka kameran imorrn.. jag kollade lite på Konsumentombudsmannen och konsumentverkets hemsida och där står det att man kan lämna tillbaka produkten innom en viss tid om den är i nyskick och det är denna kameran.. jag får se hur de går imorrn...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem