Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Bostadspriser

Bostadspriser

Sverriges dyraste villa såldes till en man ifrån Fillipinerna . Pris 115 miljoner

Villan ligger i diplomatstan.

Sveriges dyraste lägenhet såldes nyligen för 20 miljoner Och ligger intill Humlegården!!

Hur ska ungdomen får råd att bo i framtiden?? Ja inte i Stockholm i allafall.

Det blir väl att flytta ut på landet? Eller vart ska dom få råd att bo någonstans??

Där jag bor kan man köpa en bra villa för under 1 miljon!!
Antal svar på detta inlägg: 8
Där jag bor köper man en villa för 520000:- det gjorde vi, byggd 1975, 250 kvm 8 r o k, det är 2 mil till närmaste tätort Älvsbyn och 4 mil till Luleå. Det är ett fynd tycker vi.
Mäklaren sa så här. Om den här villan skulle stå inne i Luleå så skulle du få betala 3,5 miljoner....men det var ju därför vi köpte vi vill inte bo inne i Luleå.
Inte kommer ungdomen ut till landet, thomas2!
Landsbygden ska dö ut i sverige, med indragen kollektivtrafik, inget bredband, ingen skola, noll service, samt höjda bensinpriser.

Näe, det blir nog att ungdomarna i framtiden slår sig i hop med 30 andra och köper en 1,a och bor där i skift om inte alla får plats samtidigt.
17 Älgaråsvillor mot en i Danderyd...
Annons
Det är klart att den som har pengar kan betala nästan vart som hällst,köper man en lägenhet för 20 miljoner så har man ju det gott ställt!!

Dessutom bor man vid humlegården har man ju nära till Stureplan och Spy bar!!

Jag tror att ungdomen tvingas till att söka sig ut mot landsbyggden,för i storstäderna har dom inte råd att bo!

Här i Småland har vi Holländare Danska,Tyska mängder av dom. Dom köper billigt!

Sedan slipper dom ju trängseln! Dom säger själva att dom njuter av livet!!
Där detta nya komplex ligger rastade jag min hund förr i tiden. Där ligger min
dotters undulat begraven. Bara så att ni vet.

Jag tänkte köpa en 2:a på 64 kvm. Men det blev aldrig av. Jag gillar inte att
spela boule.

Jag tippar att prisläget är 3 miljoner. Hyra 7000:-/mån.

Då måste jag gifta mig för att klara den hyran.

Säljer jag mitt hus och betalar alla skatter och flyttkostnader så måste jag
låna till insatsen. Då får jag räntekostnader så jag storknar.

Men mysigt ser det ut.

http://bovieran.se.loopiadns.com/

leiake!!!

Flytta till inre Småland!!! Där kan du njuta av livet,och höra fåglarna kvittra. Dessutom får du pengar över varje månad.

Då får man råd med en resa i bland!! Fast" efterdyningarna" Kan vara hårda!!!
Min dotter 33, behöver byta upp sig från sin etta hyresrätt med sovalkov (litet sovrum) till en trea hyresrätt. Men det finns inga hyresrätter i Jkpg. En bostadsrätt med ungefär samma bostadsyta kostar cirkus 1 miljon med dyr månads kostnad.
Måste bo centralt pga jobb och dagis osv. För vem har råd som ungdom även köpa sig en bil. Vad gör man i ett sådant läge. Barn växer snabbt kräver snart eget rum.
ja du ozzy! Att få en lägenhet i större städer är ju ett problem. Det är lättare och billigare i små samhälle.

Men vilken ungdom har råd med en bil?? Inkop av bil går väl an,men att betala bilförsäkring och bensin!!!!

Så man kan väl konstatera att det byggs för lite lägenheter i Sverige,som folk har råd med!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem