Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ett litet problem

Ett litet problem

Ibland när jag stänger av datorn så kommer det upp en varnings text jag hinner aldrig läsa vad det står för skärmen hinner slockna , hur kan jag kolla vad det gäller , jag kan tillägga att det oftast händer när jag har laddat ner bilder från min kamera jag gör det genom USB kabeln .
Tackar på förhand
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Bea!

Du hinner läsa om du är alert. Titta bara i överkant på varningtexten efter du
stänger av. Du hinner inte läsa allt. Men namnet hinner du.

Det är ett program som hänger sig lite. Inte så farligt.

Återkom med namnet så kan vi se om du behöver köpa ny dator.

Det kan vara en varningsruta om att något program inte har hunnits avslutats.
Ibland så är det vissa program som är lite "sega" att avslutas och då protesterar datorn över detta, men om då programmet avslutas precis då, så hinner du inte läsa rutan.
Om det är så i ditt fall kan jag ju inte svara på.
PerAsk , jag tror det är som du skriver , jag brukar nästan alltid stänga av datorn när jag har lagrat bilder eller fixat nån Cd , så jag tror oxå att vissa av mina program tar sin lila tid av avslutas , men kan det uppstå nåt fel i programen om det blir så för ofta ?

leiake tro mig jag har verkligen försökt hinna läsa men som igår så va det nåt invecklat så det fanns inte en möjlighet att hänga med Men jag ska allt försöka hinna läsa det , kommer inte på frågan att jag ska köpa en ny dator , är det nåt fel så får det fixas på bästa sätt

Tackar för svaren
Annons
Jag fick en sådan text på en gammal dator en gång.
You should not see this.

Så stod det.
Hände bara en gång och jag vet inte vad det var som hände heller.
patrikke , såna kan jag få från mitt os eller antivirus program , men nä det va helt klart nåt program men som sagt omöjligt att hinna läsa men jag ska försöka .

Jag har inte märkt nåt på minna program att nåt strular så jag gissar på att dom helt enkelt är slöa i att avsluta .
blir inte datorn hängandes där , varför bry sig?

eller vill du verkligen veta, kolla fel loggar och stäng bakgrundsgående program
innan du stänger ned , alternativt stäng självstartande program som du kan avara.

Det är med stor sannolikhet ett skitdåligt skrivet program som orsakar detta
och troligen då programet du använder för att köra mot kameran.
eller som håller USB anslutningen igång fortfarande
Bea!

Du är nära min patenterade "fabriksinställning".

Troligen är din dator lite seg oxå. Inte mycket. Men du känner av det.

Den är inte som när den var ung och vacker.
Bea
Vad har du för antivirusprogram. Jag vet att dessa ibland har haft tendens att spöka lite just med sådant.
Göcke du behöver inte låta så sur *S* men ja det är nog så , jo jag bara nyfiken i o m att mina datorer strular jämt .

leiake Ha ha ja jag är nog nära det, jo då jag har märkt att den har börjat sega och jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det , jag har försökt med allt , men nä jag gör nog ingen fabriksinställning Ha ha .

PerAsk , jag har AVG och den fungerar bra i alla fall som jag ser det .
Bea ,
nej jag är inte sur.

men du har inte gett oss så mycket att gå på.
och fortsätter datorn ned så jobbar den som den skall med avstängningen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem