Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Vad ska vi jobba med?

Vad ska vi jobba med?

Det påtalas allt oftare att alla SKA jobba, tydligen speciellt (Konstigt nog) de äldre, men strunt samma. Alla ska alltså jobba, men med vad då? Vi ska inte syssla med typ verkstads & tillverkning. Det gör asiaterna så pass mycket bättre. Vi ska bli ett servicesamhälle. Jag vill veta vad det är för service vi ska ägna oss åt för att klara av vår ekonomi? Att klippa håret på varandra drar ju inte in så mycket pengar till landet. Vad är det för en service man tjatar om?
Antal svar på detta inlägg: 6
Jag tolkar det som om att de som är sjuka eller har någon annan form av hinder ska jobba med det som passar dem.
Tex dörrvakt på mc donalds eller som skyltdocka.
Om det är värdigt en mäniska är det ingen som tänker på, eller om de jobben finns att få överhuvudtaget?
Men måste vi inte även i framtiden ha jobb som tillför landet pengar? Sedan så kan jag ju tycka att det känns liiite mer angeläget att våra ungdommar får jobb. De gamla och sjuka har kanske många gånger redan gjort rätt för sig. Låt de unga stå skyltdocka, men drar det verkligen in några pengar?
Näe det drar nog inte in pengar, men statistiskt sett så försvinner det ju en arbetslös på det sättet.
Tänk dig ett land utan arbetslösa och ingen sjukskriven!.
Det du!
Sedan hur folket mår i verkliga livet, det är en annan sak.
Annons
Jo det låter inte så dumt, men det spricker ju på sin egen orimlighet. Ingen sjukskriven? Då får vi nog fixa ett väldigt omänskligt samhälle....
Ja, det är ju dit vi är på väg.
Om man läser mellan raderna så kan man ju förstå att Volvo är på väg till Kina vad det lider?

Och vart ta Saab vägen?? Man är intresserade av den Svenska teckniken,det är allt!

Kvar blir ett jordbruksamhälle,i bästa fall!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem