Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Svartkantad skärm

Svartkantad skärm

Startsidan IS har helt plötsligt fått svarta kanter på min dator. Det gör det näst intill omöjligt att se rubrikerna på tillbehören i det numera svarta fältet.
Är det fler som drabbats, eller har tips om vad jag kan göra för att slippa de
svarta kanterna?
Antal svar på detta inlägg: 9
Detta kan inte ha med IS att göra , utan med stor sannolikhet är det lokalt på din dator.
har du en tjock skärm eller en lcd/led skärm??

på din beskrivning låter det som du sprättat iväg fönstert utanför synområdet
Jag har en lcd-skärm
Nu får du ta beskrivningen en gång till, för jag fattar ingenting. Symbolerna som ska synas i fönstret syns fortfarande. De lyser i grälla färrger mot den svarta bakgrunden.
Jag kan inte minnas att jag gjort något som skulle kunna rubba balansen på skärmen. Men jag har stora luckoer i min datakunskap.
(Även om jag redan 1982 arbetade mot en stordator som stod i eget ventilerat
rum. Utveckligen springer lätt iväg när det gäller teknik)
Annons
hur blir det om du minskar webb-fönstret

var du inte väl ung då? 1982 ;=)

skämt & sido.

färglatt kan man ju undra över, kan det vara så att kabeln till skärmen eller skärmen är på väg att lägga av.???

testa med att starta om datorn. alla andra fönster som du startar i andra program borde ju också ha blivit färggranna de med??
Det halverar synytan, men behåller höjden, där det svarta/neonfärgade håller till. Om jag fattade dig rätt, jag kanske skulle gå ur och halka iväg till kontrollpanelen...
Ung 1982, gosse jag föddes gammal. Så har jag hunnit med mycket också, som att bo lite varstans i Sverige och testa olika jobb.
hur blir det om du startar ett annat program ??
Jag har rotat runt lite på kontrollpanelen och andra favoriter. Problemet löste sig när jag stängde av datorn. Hoppas det håller, så det inte dyker upp svarta
kanter på någon annan sida. Tack för hjälpen!
vi håller tummarna nu att det inte kommer tillbaka

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem