Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Batterycare

Batterycare

Har installerat batterycare men nu visar den inte temperaturerna längre,
vad göra??
Antal svar på detta inlägg: 7
The program does not display the CPU/HDD temperatures

BatteryCare needs Administrator previleges to read CPU temperature. As any temperature reading software, it's necessary to access low level areas of the Operating System.

The Cause: In Windows Vista or Seven, the User Account Control (UAC) when activated, blocks the access to any program that tries to access this information. The Services suspend feature is also limited by this.

The Solutions:

1 - Use the BatteryCare UAC bypass tool in order to run BatteryCare at startup with Administrator privileges and without limitations, keeping UAC activated. This will allow the program to run with full features.

2 - You can disable UAC, and the program will run always without limitations. However, this action is not recommend to less experienced users, because it can compromise the system security.

http://batterycare.net/en/faq.html#faq1
zenit!
Min engelska räcker inte till!!
Vad göra på svenska?
googles översättning är inte perfekt men den kan hjälpa dig

http://alturl.com/j2rj

om du tycker det är för svårt ändå säg till så ska jag översätta ordentligt, lite senare ikväll. vilket windows har du vista eller win 7 ?

Batterycare har ett program som fixar problemet med uac kontrollen ( BatteryCare UAC bypass tool ) står det på deras sida, jag känner inte till varken batterycare eller det programet, men jag kan hjälpa dig översätta.
Annons
zenit!
Jag har vista och tackar dig på förhand.
Zenit!
Programmet finns med som gratisprogram i nya pc-tidningen.
loket55!

Det verkar komplicerat. Minst sagt. Glöm det programmet. Det är nog inte
godkänt av Microsoft.

Konstigt att PC-tidningen pysslar med detta. Jag läser på sid. 76 just nu.

Du kan fixa det enligt bifogad länk. Men jag tror du får bekymmer.

www.java.com/sv/download/faq/uac.xml
leiake!
Du har rätt! Jag skiter i det programmet!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem