Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hur hantera filer i WinRAR

Hur hantera filer i WinRAR

Jag har fått några låter som jag laddat ner och dom ligger nu i WinRAR hur ska jag göra för att flytta dom till en folder som jag själv gjort .

det skapas enbart ny folder i WinRAR som jag kan lägga låtarna i men jag vill inte ha dom där ??
Antal svar på detta inlägg: 10
en rar fil är som en zip fil , en behållare av packade filer
du måste hämta hem ett program som klarara att packa upp det paketet.
winrar/winzip/7-zip eller dylika program

har du något sådant program instalerat, högerklicka på rarfilen och välj packa upp
>Göcke < Jag har nåt sånt program ska kolla det .
Precis som Göcke skriver så klickar du på filen med höger musknapp.. Jag får upp två olika alternativ: extract here och extract files. Väljer man det första så öppnas filen i samma mapp som originalet, väljer man 2an så får man själv välja vart man vill lägga innehållet.
Annons
Himla konstig för så står det inte hos mig , select all och en massa annat extrect to specifed folder extrect without confirmation ?

Vilket ska jag välja ? jag tror jag gjorde så förrut Add to file archive då försvan dom för mig , fick ladda ner dom på nytt .

Dom har en icon framför sig ( Nero) tror ni att jag kan ladda ner dom till Nero burn program ?
>Bandit< jo nu fick jag till det så som du skrev , jag va inne och högerklickade på filerna :P då blev det ju nåt annat .
Tusen tack , nu fick jag en ny folder där låtarna ligger

>Bandit< Jag valde alternativ 2 så fick jag en ny folder , skriver det för det kan ju va bra för andra att veta .

nu kom höger musknapp till användning igen , en ack så glömd knapp

nu har du fått kläm på detta med Bea
>Göcke< Nä då jag har inte glömt den , det jag gjorde fel va att jag gick in i WinRAR och klickade på filerna då blev det ju nåt helt annat , det räckte att högerklicka på själva WinRAR iconen med namnet på dom samlade låtarna det va det jag missade .

man lär sig alltid nåt nytt och det är ju bra det jag är jätte dålig på såna program men nu vet jag hur det fungerar

nu fick jag ytterligare ett sätt att se på hur användare kan tänka.
hade inte en tanke på att man kan skulle försöka göra så.
förmodligen en yrkessjukdom
Ja och det är ett bra sätt att förlora saker på oxå tack och lov så är det en grupp jag är vän med så jag kunde ladda ner låtarna 3 gånger

Värre om det hade varit nåt annat eller nåt som man inte kan få tag på¨igen .

Jag hade win zip förlänge sen men hade helt glömt bort hur det fungerade , så nu är jag uppdaterad

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem