Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Net.Framework

Net.Framework

Vad har man egentligen för nytta av detta? Kan man ta bort hela surven med Net.Framework från datorn inklusive uppdateringaran på nåt enkelt sätt?

Sen undrar jag vad "PresentationfontCache.Exe" är för något? Detta kom när jag uppdaterade till senaste Java. Går inte att stänga av heller. det kommer tillbaka direkt.

Använder aktivitetshanteraren dagligen för att kolla vad som körs.

Kör Windows XP Professional.
Antal svar på detta inlägg: 9
JonahHex!

Läser man vad Net Framework står för så fattar man inte någonting.

Undra om dom vet det själva.

Men jag har stött på problem där dom efterfrågat Net.Framework. Så ta inte
bort det. Rätt som det är behövs det. Men jag kommer inte ihåg var.

Det är något med Asp. och Visuell Basic.

Hos mig tar det 400 MB på hårddisken. Det är ju en "piss" i Stilla Havet så det
får vara kvar.
PresentationfontCache.Exe gör det den heter i princip.
den cashar de mest använda Fonterna

och tillhör NET Framework

tar du bort Net komponenterna , så fungerer det , enda tills du har ett program som kräver att de finns installerade
Tack för ett snabbt svar.
Fattar jag dig rätt Göcke så borde PresentationfontCache.Exe försvinna om man kör tex Ccleaner och tömmer alla cascharna eller har jag fel?

leiake.
Det handlar inte om hårddiskutrymme utan ramminnesförbrukning. Man sitter inte på en superdator med senaste DDRminne utan en ganska budgetdator så minsta lilla ramminnesförlust räknas.
Annons
PresentationfontCache.Exe försvinner inte
du kan stoppa tjänsten via aktivitetshanteraren om jag inte mins fel eller var det kontrollpanelen tjänster, men den kommer åter igen

alla caschar kan tömmas , men även de skrivs ju om
detta kanske förklar lite

http://sv.wikipedia.org/wiki/.NET_Framework

zenit

Enligt Wiki så är ju Net.Framework Microsofts svar på Java och tjänsten kom efter en uppdatering av Javas senaste version. Får testa med att hitta en äldre version av java eller hitta uppdateringar till Framework.

Jag återkommer.

Tack för er hjälp.
Hej svejs!

Datorer är fantastiska.

Hämtade lite uppdateringar till Net.Framework och startade om och problemet var borta men då dök det upp ett annat problem.
Jag hade fått 2 användarkonton på datorn, mitt och ett som kallades ASP.NET Machine Account som kommer när man installerar Net.Framework 1.1.
Fråga mig inte hur denna tidiga version kom in men nu är den borta iallafall och allt funkar som det ska.

Tack alla ni som hjälpt till
Hördu leiake, du får hålla isär "vattendragen"! Ska du pissa ska du göra det i Mississippi!
ahg!

Blir du ledsen om jag "pissar" i Kalmar sund.

Är jag "nödig" så bryr jag mig inte.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem