Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Super 8

Super 8

Jag har ett antal gamla super 8-filmer som ska redigeras med hjälp av klippverktyg och anpassad tejp, men jag kan inte hitta verktygen hemma hos mej.

För några år sedan fixade jag ihop 8 stycken samlad på en stor filmrulle och som jag sedan med hjälp lät överföra till en DVD-skiva, det blev lyckat värre.

Nu tänkte jag redigera resten av mina super 8-filmer men kan inte hitta verktygen???

Jag begär inte att någon ska komma hem och hjälpa mej leta, men om någon har tips på var jag kan köpa nya verktyg, så kanske dom gamla verktygen hittas så småningom...
Antal svar på detta inlägg: 10
lasse940!

Jag har själv pysslat med detta klippverktyg.

Men det är nog stenålder idag. Men ring fotoaffären i Kil. Dom kan ha på lager.
Vem vet.
leiake, jo det är stenåldern.

Jag har sökt på internet utan resultat, kan hända att jag inte har tillräckligt med tålamod...

Jag får väl fortsätta söka.

Det finns!!! Men vart???

Det finns super8-klubbar jag orkar inte läsa allt, det är alltför mycket av dravvel...

Clas Olsson hade förr mycket av sådana verktyg men det finns inte med i den nya katalogen, tyvärr...
>lasse940< Jag tror att du kan få hjälp om du går till en fotoaffär och pratar med dom dom har säckert på nåt lager eller vet vart du ska vända dig .
Annons
Bea/leiake...

Det får väl bli så...

Det ä´ju f**n att man ä´så rädd om grejerna att man inte vet var jag la´dom sist...
lasse940!

Jag har det du vill ha. Men ingen tejp.

Men antikviteter behåller jag. Dom kan ju vara värda miljoner i Antikrundan.

Jag gör som dom andra idioterna. Jag säljer inte. Inte ens om jag är skuldsatt upp över öronen.

Jag äter hellre gröt 3 ggr/dag än säljer mitt klippverktyg för 4 miljoner.
leiake...
Nu har jag hittat min skarvapparat för super 8/16. och massor av skarvtejp passande 8 mm, hoppas dom inte torkat...

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03924.JPG
kul att du hittade den , lasse940
skarvtejp , går fortfarande att köpa
ok Göcke...
lasse940!

Nästa steg blir väl att omvandla till DVD.
Det blir riktigt bra om man få tro bifogad länk.

http://tinyurl.com/22m376s
Tack Leiake, detta tål att tänka på.
Jag har en bekant som driver en fotoaffär i Forshaga, ska höra med honom först...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem