Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Visa två mejladresser

Visa två mejladresser

Jag har nu fått en kortare mejladress via nya hotmail.se. Hur gör jag för att kunna se både gamla (hotmail.com) och nya mejlen samlade via en inloggning?
Mvh
JohanOskar
Antal svar på detta inlägg: 7
Utan att veta så tror jag inte att det går?? I min värld så är du två olika personer på hotmail.

Däremot kan du naturligtvis använda något e-postprogram, typ Windows mail, Outlook och där kan du då läsa dessa, men någon annan kanske kan ge dig något annat svar
i windows live mail knyter du ihop alla konton och väljer ifrån vilket du vill skicka mail ifrån.
JohanOskar!

Nu måste du hålla igång två hotmailkonto.

Hotmail.com och hotmail.se Annars blir det pannkaka......

Vi är naturligtvis intresserade av det kostnadsfria kontot och den viktigaste skillnaden är att man måste logga in på det minst en gång var 30: e dag! Om man inte gör det inaktiveras kontot, och efter 90 dagar raderas det. Efter en nyregistrering av ett konto, måste man dessutom logga in en gång senast tio dagar efter registreringen. Ett bra tips är att göra det med en gång efter registreringen!
Annons
JohnOskar!

Du gör så här för att få alla mail till en enda adress:
1. Gå till Alternativ
2. Välj Fler alternativ
3. Välj Skicka och ta emot e-post från andra e-postkonton
4. Välj Lägg till ett e-postkonto
5. Resten faller sig väl hoppas jag.

Beträffande när kontot inaktiveras så är det var 270:e dag (9 månader ca) man måste logga in. Kontot avslutas helt om man inte loggat in på 360 dagar, nästan ett år.

Lycka till!

//Mats
MatsA!

Du har tydligen "kläm" på Hotmailkonton.
Jag har efter förtvivlat "googlande" inte fått klarhet i hur länge ett
gratiskonto är aktivt.

Men jag litar på dig.

Jag har haft mitt hotmailkonto i 16 år med den förvissningen att det tog
slut om man inte loggade in på 30 dagar. Därefter hade man ytterligare
2 månader. Sedan var det kört.

Angående mitt inlägg till JohanOskar så är ofta e-postadressen ett slags
ID-kort på vissa sajter+ett lösenord.

Om man har 2 likalydande mailkonton,så är det svårt att komma ihåg vilket av
dom man skall använda.

Jag har själv haft problem.
Ja, rörigt värre om man har två konton som är likalydande!

Information kring Windows Live Hotmail är förvånansvärt svår att hitta. Håller med.
Här hittade jag en sida:
http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/answerssandbox/thread/bb4ffd6
8-9537-4087-8a11-9672b895eebc

där supporten säger att kontot stängs helt efter 365 dagar och inte 360.:-/

Nåja, 5 dagar mer än vad jag först sa.

Beträffande om man använder två eller flera konton (kan vara Hotmail, Gmail eller egentligen vilken webbaserad e-post som helst) så tycker jag att det är oerhört praktiskt att få all e-post till samma konto. I mitt fall har jag knutit ihop Gmail och Hotmail.
Man kan också styra vilken adress som ska synas för mottagaren - i mitt fall antingen min Hotmail eller min Gmail.

Beträffande att använda en e-postadress till att logga in med skulle jag i de flesta fall använda en e-postadress som inte är personlig, för de spammar ju igen så fort.

Regeln att ett konto inaktiverades efter 30 dagar försvann för något eller ett par år sedan. Minns tyvärr inte exakt när. Minns att jag tyckte att det var en god nyhet - det var lite stressande att jämt komma ihåg att minst var 30:e dag logga in!

Tack Göcke och alla andra för bidrag. W live mail är tydligen lösningen. Lite krångligt med alla inloggningar men det fungerar.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem