Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Internet Explorer 8

Internet Explorer 8

Jag kan inte starta IE8 i min dator och hämtade ner det på nytt och när jag ska installera det så står det att IE8 inte stöds i detta operativsystem??? Jag har Windows 7 Pro som OP. Vad skall jag göra för att kunna öppna IE8?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Nu är jag kanske ute och cyklar. Men har du tänkt på om du har Win7 64 bitars och IE8 32 bitars. då tror jag inte det är kompatibelt med varandra.
Eller tvärtom ett IE8 anpassat för ett 64 bitars och ditt Win 7 är ett 32 bitars. (Om nu IE8 finns i 64 bitars vilket jag tvivlar på) sagt inom parentes..
Detta var en tanke och kan innehålla en del sakfel.
Men fundera i de banorna och kolla upp vad du har.
i win7 kan man köra IE8 i 32/64bit lägen
så lite rätt hade du Ozzy
men däremot så kan man inte instalera ett IE8 på en redan befintlig
om den redan har uppgraderingar på sig.

men varför instalera om , ???
varfö krachade IE8 ??
hela felsökningen andas desperation och fel väg att vandra.

man hade ju kunnat testa reparera via kontrollpanelen
men det finns så många frågetecken , varför/vad hände
Hur kan jag reparera i kontrollpanelen? Det slutade att fungera efter att jag har avinstallerat en del program i Revo Uninstall. Jag har 32bit både win 7 och IE8.
Annons
Även jag har problem med IE8. Jag har Windws 7 home. IE8 stannar flera gånger varje dag i synnerhet om jag skall gå in på Expressens eller Aftonbladets hemsidor. För övriga tidningar eller media tycks det gå bra. Om jag växlar till Mozzarilla funkar det u.a men jag arbetar ofta i en databas som inte tillåter annat än IE8 eller i varje fall inte ger mig full access.
Challe : i kontrollpanelen kan du aktivera/inaktivera IE8

Rolfre : fryse IE8
är det enda du kan göra att instalera om adobe produkterna och kolla att du har senaste Java
men följ råden hos adobe innan du gör något.

fortsätter det att frysa, klaga hos den sidan du får problemen på
med stor sanolikhet har de reklambanners som orsakar frysningarna

3 och telenor är två banners som ständigt återkommer som orsak. eller gemensam nämnare på dessa sidor
Det har jag gjort med det resultat att jag har ingen ikon till IE 8 kvar nu, och går jag in i utforskaren och försöker starta IE så händer inget.
Det kanske funkar att återställa datorn till en tidpunkt innan det krånglade?
Challe , du avinstalerade IE8
efter det starta om och sen instalera komponenten igen

IE8 ä en del av OSet och din clean tidigare har rensat bort något
Jag fattar ingenting alls, jag avinstallerade några program som jag inte ville ha kvar i datorn och även VMN Toolbar och därefter startar jag om datorn och då fungerar inte IE8 och efter att jag har avaktiverat IE och sedan aktiverat det igen i windows komponenterna så försvann ikonen också.
Jag har också prövat att installera IE9 nu efter det att allt bara strular men det fungerar inte heller och ikonen kommer ändå inte tillbaka. Nu har jag avinstallerat IE9 igen precis som man skall göra med samma resultat som tidigare.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem