Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Skicka riktiga vykort

Skicka riktiga vykort

Här är en ny grej som jag provat. Man skickar riktiga vykort via datorn.

Det tar en stund att lära sig. Men är pedagogiskt uppbyggt. Det tog mig en
kvart att fixa ett kort, och betala första gången.

Ibland är det för tamt att skicka en hälsning via e-mailen. Då är detta ett
mycket bra sätt.

http://www.posten.se/m/riktigavykort
Antal svar på detta inlägg: 7
Instämmer. Mycket trevligare få ett kort i brevlådan, och det är faktiskt enkelt när man lärt sig . Mycket bra om man glömt bort att skicka på vanligt sätt för att det skall komma fram i tid
"Riktiga" vykort är alltid finare och mer omtänksamt känner jag. Enda problemet när man beställer det via nätet är att utbudet alltid brukar vara för dåligt, och bilderna för fula (Utbudet av Julkort här var helt Ok).

Men är det någon som har koll på hur bra kvalitén blir på ens egna bilder om man väljer att använda såna istället?
Vega!

Egna bilder blir mycket bra om du har tagit dom med en bra kamera. Dom kan
inte trolla. Minst 5 pixlar tror jag. 10 pixlar blir ju bäst.

Du får besked om vilken kvalitet Posten påfordrar i programmet om jag inte
minns fel.
Annons
Okej, tackar för snabbt svar!

Jag testade o leka lite snabbt med det, och bara lade in en bild (visserligen så var den lågupplöst) som jag hade på datorn :)
Posten godkände bara dom kort som följer med Windows XP på min dator.

Man måste antagligen skaffa en kamera med hög upplösning om man vill
skicka kort som man tagit själv. Tänk på det.

En sådan kamera kostar väl 10.000:-. Det blir dyra julkort.
Okej, vad surt :(

Jag har en Nikon D40 som kan ta rätt högupplösta bilder. Så den kanske godkänner dem bilderna i så fall.
Den tjänsten har jag använt i några år nu. Jag har blandat med vanliga kort. Vad som är så kul med postens tjänst är att du kan ta egna foton och skicka som vykort. Mycket uppskattat av mottagarna. Detta är en tjänst som jag varmt rekommenderar. Att tex skicka ett julkort kostar 15 kr och då kommer det fram dagen efter. Senast helgen som gick skickade jag ett kort till en som fyllde år i måndags, den 6:e. Jag hade glömt att skicka och kom på det i lördags. Men det var inga problem med postens service.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem