Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ubunto

Ubunto

Har fått en äldre Fujitsu Amilo pa 1538 med Vista installerat. datorn funkade uselt så jag tänkte att jag skulle byta op. på den. Installerade Ubuntu 8.04 och allt verkade funka ända tills jag skulle starta om datorn. Ingenting kommer på skärmen. Ser inte om den laddar från bios. Hårddisken kan jag höra snurra men det är också det enda levnadstecken jag får från datorn. nån som har något tips? Funderade på att försöka nollställa datorn genom att ta bort batteriet men hittar inget sån, finns inte synligt iaf.Nån som kan gissa lite?
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Har du en stationär PC så sitter batteriet på moderkortet. Hoppas det löser sig. Annars får du höra av dig igen. Här finns en massa människor som kan hjälpa dig.
Nej, en bärbar. Det går inte heller att starta från skivan.
Har du provat att ta ut batteriet helt och hållet och sedan startat om?
Annons
Joda, inget händer med skärmen
Ajdå, då har jag tyvärr inga fler tips, hoppas det löser sig med något annat tips på forumet. Tråkigt att jag inte kunde hjälpa dig.
Tack för visat intresse.
Jag är nog rädd att något har hänt med moderkort/grafikkort och det har sannolikt inget med ubuntu att göra.

Det kan ju även vara någon kabel till skärmen som gått av?
//Per
Så kan det nog vara men tror mer på att bios fått sig en knäpp. Skulle vlja nollställa datorn men hittar inte batteriet. Inte synligt trots att jag ser halva moderkortet efter en del bortmonteringar. Undrar vad som händer om jag monterar bort processorn och sen sätter dit det igen? Påverkar det bios måntro?
Jag hittade på amilo pro v2085.
ATt man skulle ta bort batteriet och hålla in Power/På knappen i 5 sekunder. Prova detta.
Jag hittar också MÅNGA som drabbats av ett otal fel på den datorn och precis med liknande symptom och det är då grafikkortet, som då är integrerat i moderkortet som kraschar.
Du kan kolla i detta forum från Fujitsu
http://forum.de.ts.fujitsu.com/forum/viewtopic.php?f=90&t=34574

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem