Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Usb-minne

Usb-minne

Jag har fört över bilder från min kamera till ett usb -minne för första gången 167 stycken! hur blir det nästa gång kan jag fylla på fler utan att radera dom gamla?
Antal svar på detta inlägg: 7
Ja det kan du!

Det fylls på så länge det finns plats på usb minnet, du raderar inget om du inte gör det själv.
OBS

Se bara till att dina nya bilder inte har samma namn som någon av de tidigare, och därmed riskerar att skrivas över.
Du kommer dock att få en fråga om datorn upptäcker filer med samma namn. Vad du gör, klicka INTE på ersätt, för då är det kört.

Har du win7 så får du fråga där du kan välja olika alternativ och då behålla både de gamla och nya bilderna med samma namn.
Tack! nu vet jag det jag har xp
Annons
Det kan finnas olika inställningar i kameran.
I vissa fall börjar kameran om med att döpa bilderna från 1 osv.... varje gång du tömt minneskortet, men på en del kameror kan man ställa in så att de fortsätter att numrera från föregående numrering och då är risken mindre för felhantering. Kolla om du har något sådant.

Sedan kan du ju skapa en katalog på USB minnet, dit du flyttar de urtankade bilderna. Då är det ingen risk att du sabbar förrän om du sedan vid nästa gång ev. ska flytta över de nynedladdade bilderna i den katalogen, men då kan man istället göra en ytterligare katalog för de nya bilderna osv.....
PerAsk! Jag tackar dig för hjälpen. Nu har jag mycket att lära mig
Flåt Det gäller även Edge
Kul med människor som är så hjälpfull och med människor som är så odmjuk och tacksam.Cheers to You!.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem