Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

VLC Player

VLC Player

Jag håller på att testa denna spelare men har ett problem en del filmer spelas upp felvända 90 grader hur gör jag för att få dom rätt finns det någon inställning
Antal svar på detta inlägg: 8
Ja det finns inställningar för att vända på bilden i VLC.

Gå in på Verktyg i menyn, sen Effekter och filter, klicka på fliken Videoeffekter, sen på fliken Geometri..

Sen är det bara att klicka i rutan Rotera, och sen vrida på hjulet för att rotera bilden..
Ja det funkar men nästa gång man vill titta på samma filmklipp är det fel kan man inte spara inställning , eller är det så dumt konstruerat
Blir filmklippet fel på andra spelare med eller är det bara på VLC? Kan vara någon skada eller så på filmklippet eller något kanske? Jag har inte varit med om att bilden blir felvänd.
Annons
Det är filmklipp tagna med mobilen och det går inte att spela upp i Windows Media Player så jag vet inte om det blir fel i andra spelare.Det var därför jag skulle testa en annan spelare som kan spela upp mobilfilmer,det kanske finns någon annan spelare som är bra?
orsaken måste ligga i inspelningen från kameran, att man inte filmat i standardläge, och att VLC inte skriver i orginalfilmen att den skall roteras i metataggen. därför så stannar inte roteringen kvar
Jag kollade info om filen och det stod 3gp är det formatet och finns det någon codex att ladda ner till Windows media player
Denna är bra: http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/ den har flera sorters inställningar till olika media.
Jag installerade ditt förslag Bandit och nu kan jag se filmerna i Windows Media player dom är fortfarande 90 grader fel men det beror säkert på hur jag håller mobilen när jag filmar som Göcke påpekade. Kanonbra Tack för hjälpen

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem