Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

XP servicepack 3

XP servicepack 3

Har försökt uppdatera till SP3 en längre tid nu och kollat runt lite men jag får inte till det eftersom det blir fel och jag får följande felkod: 0x8007F007
Det verkar vara svårt med språket... stämmer inte överens med det installerade språket så jag måste ladda ner rätt språk eller?
Eller är det något annat jag kan göra? Var hittar jag rätt språk?
Har IE8 och språk eng. (usa) installerat om det är det som spökar.

Antal svar på detta inlägg: 10
Prova detta
http://support.microsoft.com/kb/822798
Fel koden har jag ingen aning om.
Min erfarenhet är att OP och UPD skall vara samma språk. Uppdaterat många många gånger och de enda gångerna det inte fungerat var just vid olika språk.
Eng version finns att hämta här

majorgeeks.com/Microsoft_Windows_XP_Service_Pack_3_d4323.html

Lyc
ka till.
Annons
Har kollat länken från PerAsk och den sidan hade jag uppe men det var mängder med förslag på lösningar som jag inte tycker stämmer överens riktigt så jag vet inte vilken som eventuellt skulle fungera i mitt fall.
Får prova igen och titta nogrannare på den sidan och se om det "blinkar till" innanför svålen...
Men likställa språken så att jag uppdaterar med rätt språk borde gå men jag hamnar hela tiden på den svenska uppdateringen även om jag börjar rota borta i USA...
Servicepack kräver att alla säkerhetsuppdateringar från microsoft är gjorda.
Det kan även hända att ditt antivirusprogram krockar med microsoft.
Prova att inaktivera antiviruset
mixed fungerar aldrig bra
och är inte XP validerad så strular det osv

PerAsks länk ger förslag men kanske inte alla lösningar
http://goo.gl/vytQT där står en del på svenska

XP är validerad
Har fått tag på en svensk SP3 som verkar fungera via en länk efter lite googlande, den fanns på microsofts webbplats. Windows updates automatiska nedladdning av SP3 fungerade inte. Nu uppdaterar den 46 hot och fixar från windows. Skönt att det verkar fungrera nu. Tack för hjälpen.
+ c:a 150 st till uppdateringar och ett antal omstarter som verkar ha löst lite konstigheter som dök upp vid uppstarten tidigare. Generic Host Process t.ex. och ibland inget ljud. Få se om det håller i sig.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem