Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Kamphundar är farliga

Kamphundar är farliga

Jag är "vettskrämd" för dessa pittbulls. Men man kanske skall tänka om.


www.videobash.com/video_show/pittbull-and-little-friend-6160
Antal svar på detta inlägg: 8
mm gulligt är bara förnamnet! Det var bra att du postade denna leiake. Många är de fördomsfulla.
Farligast i humöret är väl dom bjäbbande knähundarna.. Deras litenhet är det enda som gör dom "ofarliga".

Jag ryser av tanken om min farbrors exfrus Yorkshire Terrier hade haft en Pitbullkropp, och likaså min polares Chihuahua! Skulle bli en totalt livsfarlig kombination!
Det är aldrig en hunds fel att de är aggressiva, det är ALLTID hundförarens. Det finns få undantag men då är det medfött lynnesfel på hunden.
Annons
Det är väl klart att hundens gener också kan spela in för hur den beter sig. Hundar har jaktinstinkterna i sina gener, och ibland kan dessa ta över, hur bra husse/matte den än har.. Men naturligtvis har ägaren stort ansvar för hur hunden har blivit uppfostrad.. Men det är ju ingen säkerhet för att hunden skulle vara totalt säker.. Man måste också ta hänsyn till att hundar är rovdjur, och att dom i grunden har gener som bygger på jakt! Ibland kan dessa gener styra mer över hunden, än vad uppfostran någonsin har gjort..
Jag känner två hundar med synfel, men dom är inte aggresiva.. Dom gillar att stå i hörn, av någon konstig anledning. Dom är rädda och osäkra, men väldigt snälla. Drar sig till något hörn i det rum dom befinner sig i, sen står dom bara där.
leiake! När blir man kamphund och vem schäffer eller tax eller jag!!kan en katt bli sån??
Jag tror inte att du ska tänka om. Försök att ta den lilla ankan från hunden...
Kriklund!

Det skulle jag inte våga ens om det var min hund. Mitt förtroende för pittbull
och rothweiler är minst sagt obefintligt.

Det skulle nog vara den sista ankan jag "snodde".

www.aftonbladet.se/nyheter/article144125.ab

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem