Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Mpeg4

Mpeg4

Jag har en snart 3 år gammal Panasonic tv och i den finns inbyggd digitalbox för Boxer och jag använder en sk. CA-modul för att kunna se dessa krypterade kanaler.
Nu har man ju börjat sända en del kanaler i mpeg4, och jag undrar om jag bara kan byta CA-modul i min tv, eller funkar det inte så enkelt.

TV:n heter TH-42PX70EA
Antal svar på detta inlägg: 7
Jag har en mpeg4 ca-modul till boxer. Jag vet inte om den funkar än eftersom dom inte börjat sända i hd här än. Skickade efter den från "trådlöst.se" har jag för mig för ca 1 år sedan, priset var ca 450-500kr tror jag.

Jag vet inte har jag för mej, tror jag...



Den fungerar ju precis som en vanlig ca-modul naturligtvis...dock har jag inte fått testa den i hd än......boxer kan ju ha ändrat nåt så att man behöver nåt annat.
Annons
Jag såg nu att det fanns en guide på Boxers hemsida

Man skulle kolla kanal 37 på dagtid 06-18 och kanal 32 vid andra tider och om man då såg ljud och bild så var tv klar för mpeg4 och behövde bara en ny ca-modul. I annat fall en ny extern box. Jag ska testa i eftermiddag när jag kommit hem
Det gick inte att se något på dessa kanaler. Snyft.
Måste skaffa ny digitalbox
När jag sökte Katrineholm på Boxers täckningskarta, ser jag att du tar signal från Norrköping.
Men ser ut för att signalstyrkan är svag, är du säker att ni får in HDTV där?

Mottagningsförhållande: Svaga
Rekommenderad TV-mast:
Norrköping/Krokek
Riktning 157o, 39km
Visa utbud av tv-kanaler

Sänder HDTV

Jag bor ett par mil utanför Katrineholm och enl täckningskartan har jag stark signal och jag har ögonkontakt med masten i Krokek.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem