Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

TandläkarSKRÄCK

TandläkarSKRÄCK

Har fruktTANDsvärd tandläkarskräck och absolut inget och jag skriver det igen INGET förtroende för för svensk tandvård.
mina tänder är i vad man kan kalla "Bad Stand"
Hjälp...........!
Antal svar på detta inlägg: 10
Ärligt talat förstår jag inte varför du inte har nåt förtroende för svensk tandvård. Svenskar ligger i topp vad gäller tandhälsa. Troligen är detta nåt du intalat dig pga att du lider av tandläkarskräck. Sök hjälp hos en psykolog eller gör ingenting och du har snart inga tänder kvar att oroa dig för............
Mors!
Hade en hemsk tandläkare (nikotinfingrad norsk) i skolåldern,
det dröjde ca: 20 år innan jag gick till en igen, då var jag tvungen,sen har funkat ganska bra , så det är bara att försöka bita ihop...
Köper inte det. svensk tandvård har borrat itu mina tänder.
Gjort dåliga jobb tagit hutlöst betalt. Har säkert haft ett femton tals tandläkare under mitt liv aldrig gått ifrån någon behandling där jag känt att den här killen eller tjejen kan sitt jobb och är värd ett återbesök. Tyvärr jag känner så. Hadde okså en hemsk tandläkare när jag var barn ,Han var tysk,säkert någon överbliven lägersmed, nä fy fn vilka minnen....usch


Annons
cannont det finns privata tändläkare dem mycket bättre.
om man är tndläkare skräck kan dem hjälpa ta ifrån din tandläkare skräcket.

gäller dig med Christer du anklagar fel personer jämt
Hej ,gjorde en rotfyllning den här veckan, min tandläkare säger att det tar minst två gånger om man inte fuskar(två rensningar).
Då undrar jag hur man löser det om man "flyr" till Polen eller Tallin? Jag förstår inte kritiken mot svensk tandvård,däremot handlar det nog om att hitta en som man har förtroende för.
Gösta har en point i det han säger,förklara för tandläkaren att du är rädd, en bra tandläkare hjälper dig att kontrollera rädslan.
Att den sedan har blivit väldigt dyrt är ju en helt annan sak..
Men det får ju inte bli ett argument för att hävda sin skräck och säga att hela tandläkarkåren är inkompetenta!
Anders
Själv tycker jag det är ganska trevligt att gå till tandläkaren, är så fräsht och fina lokaler. Alla är trevliga. Likaså med sjukhuset och doktorn, bara trevligt.
Sköt om era tänder så slipper ni borra!

Sen att det kostar en förmögenhet att gå till tandläkaren är ju lite sorgligt, borde vara gratis/nästan gratis.
Jag går till folktandvården minst en gång om året och jag tycker de är väldigt bra. är väl inte min favoritsysselsättning för det värsta jag vet är om de ska borra för det ilar så mycket i tänderna på mig.. men vill man inte att de ska trilla ut (vilket de nog gör endå på mig för jag snusar) i förtid så måste man gå dit.
De unga som har tandläkarskräck tycker jag synd om,
nu när det finns sådan ny teknik.
som bedövning utan spruta och borrar som är ljudlösa osv,
de har ju inte varit med när det var rena hästsprutorna och
remmar av läder till drivningen.

Tycker att ni skall be om att få hjälp av er tandläkare mot er räddsla. Det är ju inget man skall plågas med.
Det finns jättemånga människor som lider av tandläkarskräck liksom läkarskräck. När det gäller tandläkare tror jag faktiskt att det finns en del som är specialutbildade just för patienter som lider just av tandläkarskräck. Ring Folktandvården där du bor så kan du säkert få något namn.
Det är en fördel om en patient berättar detta innan man dyker upp på själva mottagningen. Vi som personal gör vad vi kan då för att se till att det blir så "smärtfritt" som möjligt att vistas i miljön det vill säga en patient som lider av detta ser vi till att inte den personen blir sittande i väntrummet utan tas om hand på ett bra sätt redan från start och inte sitter där ute och börjar fundera på om han/hon ska gå därifrån.
Hej. Om du bor i Sthlm kan jag rekomendera en kille som heter Jan Sundblom som har privatmottagning i centrala Sthlm(finns i Gula Sidorna). Har haft honom i 15 år och är mer än nöjd, mer pedagogisk och lugn kille får man leta efter. Om inte hoppas jag att du hittar nån, det går många dåliga på en bra, som i alla yrken...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem