Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Maskinvaruenhet

Maskinvaruenhet

Min CD Rom spelare funkar inte tittar jag i enhetshanteraren är det ett gul frågetecken och det står att drivrutiner är ok men att maskinvaruenheten kan inte hittas Kod 41. Windows XP home edition Dator HP Pavilion zv 6000 Laptop Hur gör man för att få det att funka
Antal svar på detta inlägg: 8
avinstalera drivrutinerna
hacka i registret
och starta om
Ska jag avinstallera drivrutinerna till CD rom hur gör jag för att hacka i registret?
boax , för att kunna hacka i registret , måste du veta vart du skall ändra (ta bort värdet)
det har jag inte följt upp åt dig.

jag ville endast ge dig hinten hur du skall bete dig, för annars kommer du att stånga dig blodig på detta fel.

googlar du på det felmedelandet så kan du finna lösningen som lyder som mitt, och med svaret var du skall söka i registret.

alternativt att det finns program som kan rätta till det. men där har jag noll koll

och svaret är ja på att avinstalera drivrutinerna till cdrom-en
det kan du göra och sen starta om datorn utan att någon skada sker, men är resterna kvar i registret fungerar det i alla fall inte
Annons
Tack jag ska försöka att googla får vi se hur det går, återkommer
http://goo.gl/feJtn
Lös problemet så här:
Starta Registereditorn (Regedt32.exe).
Leta upp värdet UpperFilters under följande nyckel i registret:
HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet contro l Class {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

På Redigera-menyn, klicka på Ta bort och klicka sedan på OK.
Leta upp värdet LowerFilters under samma nyckel i registret:
HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet contro l Class {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

På Redigera-menyn, klicka på Ta bort och klicka sedan på OK.
Avsluta Registereditorn Editor.NOTE: När du tar bort värdet UpperFilters och LowerFilters, om du märker förlorat funktioner i ett visst program, till exempel CD-inspelning programvara, du kan behöva installera det programmet. Om problemet återkommer, samråda med programleverantören för hjälp.


errorCode 31, 32, 19, 39, 41 - Windows XP,Vista
Göcke...
Hur kan du veta allt det där. Är certifierad (MCP) men den lösningen hade jag aldrig hittat utan hjälp. Hur hittade du lösnongen?
uffe_gus ; räcker det inte med att jag delar med mig?
ska jag lära eliten att söka fel också.


förresten så är jag för blyg att skriva vad jag är certifierad i.
men detta problemet är det inte microsoft som skapat
men det är de som får skiten

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem