Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Word

Word

Vet någon hur man justerar programmet word så att de ord man har skrivit inte skrivs över när man går tillbaka och ändrar i texten (så att man måste skriva om hela meningen) utan "skjuts framför". Jag har Office2000 och har nyligen uppgraderat till SP3
Antal svar på detta inlägg: 6
Hej!

Knappen "insert" som finns på tangentbordet bland de sex knappar som sitter till höger om "enter" knappen får du klicka på så försvinner detta.

Hoppas att det löser sig med detta.

Mvh
Eric
Hej! Tack för förslaget. Jag kom på en egen variant nu och det är att trycka in visa/dölj knappen uppe i verktygsfältet,
den där som ser ut som ett bakochfram vänt p. Visserligen blev det lite rörigare i texten men...

Hälsar Daniel.
Backfromvända p brukar normalt vara bokstaven Q
Annons
Det var tur att det löste sig iaf :)
Daniel B, Precis som Eric skriver så är det Insert-knappen på tg-bordet du kommit åt. När man trycker in den knappen så ser du längst ner på skärmen i Word(statusraden) ÖVER i en ruta. Det innebär att du kommer att "skriva över" när du försäker ändra något. Testa Insertknappen så ser du att varannan gång står det ÖVER i rutan, nästa gång ingenting.
Visa/Dölj innebär att du kan se s k dolda tecken. Exvis mellanslag, Enter osv. Detta är mycket användbart när du får problem i dokumentet att det inte blir som du har tänkt dig. Klicka på Visa/Dölj och du har möjlighet att rätta till dina problem. Tips! Använd Hjälp i Word så löser du det mesta. Problemet är förstås att förstå vad som står där. Lycka till!
Tack båda för hjälpen! Ert förslag var ju klart bättre och nu ser jag ju att det syns nere i kanten om man skriver ÖVER eller inte. Jag höll på att bli tokig här när allting bara försvann hela tiden.

Ha det bra!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem