Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Fuskbyggarna

Fuskbyggarna

TV 4 körde detta program igår.

Hur kan tingsrätten fria Järntorget från skyldighet att rätta till ett badrum som
har fel avrinning. Golvet lutar bort från brunnen.

Har Tingsrätten sett filmen.???? Knappast.

www.tv4play.se/hem_och_fritid/fuskbyggarna
Antal svar på detta inlägg: 8
Har inte sett fimen själv, men antar att tingsrätten varit på plats och sett med egna ögon?
Eller, hoppas att de gjort det.
Hur kan tv4 ljuga och vinkla programmet så fult är min tanke efter att ha läst på Järntorgets hemsida om detta.
Oerhört fult att döma någon i allmänhetens ögon innan dom vunnit laga kraft och allt är avslutat så att säga.

När man läser om TV4's (Nordisk Film) metoder och trick för att filma och vinkla blir man mörkrädd. Vem granskar makten - TV4 i detta fall.

Ska erkänna att jag inte såg på programmet på tv, men jag tror inte det är så enkelt som att stora stygga byggbolaget har lurat stackars husköparna.
Personligen tror jag att TV4 & co kan ha skitit i det blå skåpet denna gång, för det finns mycket dokumentation som synes på Järntorgets hemsida...

Här ligger en hund begraven...

http://korta.nu/v2mg5
Hur mycket kan det kosta att rätta till ett badrumsgolv så att det lutar rätt.
Det nämns 11.000:-. Hur kan man bråka med en kund om ett sådant
"skitbelopp "och riskera att bli uthängd i TV som fuskbyggare.

Mitt förtroende för Järntorget är kantstött. Minst sagt.

Men det sista i denna hundbegravning är nog inte sagt.
Annons
De hade ju vad jag förstår erbjudit kunden att åtgärda, men kunden vägrade. Dessutom hade kunden själv gjort ombyggnader och ändringar som byggbolaget ej kände till eller godkänt - så varför ska byggbolaget betala när kunden lagt golvet?
Rättegångskostnader på 1,4 miljoner, tyder ju på ovilja att samarbeta.

Ingen vet riktigt vad som är sant eller inte.

Men jag undrar om Martin Timell lånar ut sig till något suspekt. Han verkar
i mina ögon ytterst kunnig och seriös.
Jag såg programmet och har även läst artikeln på Järntorgets hemsida samt arbetat i branchen i över 50 år. Och det är klart att man ska kasta skit på medierna så att man slutar att visa hur det fuskas för edt är inte roligt att bli uthängd i media. Näms inget om det företag som lade klinker och satte kakel var sertifierat för säkert vatten. Och när man ser på tv hur golvet är lagt samt rörgenomföringar är gjorda så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att utförarna är från andra sidan Östersjön. Och det finns mycket svart arbetskraft hos underentreprenörer til dom stora drakarna. Fortsätt att granska, det är nyttigt. Kunden hade satt undan 210 000 kr. hos mäklaren på ett låst konto som säkerhet att fel skulle rättas till. Dom pengarna tog mäklaren och betalade ut till Järntorget utan att felen blivit avhjälpta.

KLIAR DU MIG SÅ KLIAR JAG DIG.
bengan!

Du som kan detta, förstår ju hur samvetslösa dessa byggare är. Dom skaffar
underentrepenörer som aldrig har sett ett rör eller en kakelplatta.

Snart har alla kanalerna på TV ett program om fuskbygge. Jag har 60 kanaler
så det kan bli 2 program om dagen. Då "dj..ar"

Jag tycker inte om när man går på "lilla Svensson" och blåser dom på stora
pengar. Dödsstraff är för lindrigt. Livstids halshuggning förordas.

NU HAR JAG KLIAT FÄRDIGT!
Konsument program i tv behövs verkligen. Men tar du bort en kakelplatta i ett badrum som är byggt efter de regler som har funnits dom senaste åren så har du brutit fuktskyddet och måste byta hela väggen enligt säker vatten installation. Så att 11 000 för att fixa det här golvet är en piss i havet. Man förstår att företaget tar tiil allt för att slippa betala.

I företagsvärden kommer dom att fortsätta att klia.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem