Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Esco gör motsols runda

Esco gör motsols runda

Esco, västgötaspets, dansk gårdshund m m, d vs vallhund. 5,5 år. Har en speciell rutin när kvällspromenad ska ske. Han följer mig till hatthyllan, tittar upp på mig och när jag sedan säger att vi ska gå ut gör han en vänstervarvsrunda, diameter 1,5 m. Tittar sedan upp på mig. Varenda gång.
Jag undrar varför? Är det för att bekräfta vad jag sa? Alltid vänstervarv. Synd att man inte kan prata med honom via ord. Men försöker han via sitt beteende visa mig att vi är överens? Någon hundexpert - vad säger ni?
Antal svar på detta inlägg: 6
Han undrar nog hur mycket du druckit ikväll och varför du alltid vinglar åt höger.
Oavsett om jag druckit ett par glas vin eller är spiknykter så är det samma procedur. Jag kommer dock inte att försöka avvänja honom beteendet utan han får fortsätta med det.
Man kan tolka det på två sätt, , endera " Okej" eller " Vi tar en vänsterrunda"
Annons
Jag blir i hjärtat (det sitter ju på vänster sida) så innerligt glad,
när vi skall gå ut !! Betyder det !!




Ha,ha!

Nu tror jag mig veta varför hundarna snurrar. Ju högre rangordning dom
har, dessto mer snurrar dom. Dom är "bajsenödiga".

" Vad letar hundar efter när dom skall hitta plats att pissa o skita på? vår hund visar upp en helt otrolig beslutsvånda när hon skall skita! hon springer fram och tillbaka och när hon äntligen hittat en plats kan hon snurra runt en massa varv innan det känns rätt!! Vad är det hon letar efter? "
Det här liknar vår innekatt som springer som en dårfink, innan hon går till lådan och gör sina behov.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem