Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Kopiera Windows

Kopiera Windows

Jag har en bränd Windows 7 skiva, som jag har tänkt installera på min dator, så småningom. Först tänkte jag kopiera över alltihop från skivan till ett USB-minne. Jag har gjort så flera gånger när det gäller Officepaketet. När jag kommit en bit in i kopieringen, till SOURCE, så stannar allt. DVD-enheten hänger sig, och går inte att stänga av, annat än att ta ut skivan.
Ska det inte gå att kopiera filerna till ett USB, så jag kan installera därifrån, eller är det något fel på skivan? Jag vill ju inte börja installera från skivan, om det är fel på den, och allt låser sig mitt i installationen!
Någon som vet?
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Är du säker på att den inte är kopieringsskyddad
Nej, det vet jag inte. Beter det sig så då?
Det ÄR en kopierad, bränd skiva, jag har....
Annons
Läs om startbar USB-sticka
Officeprogrammen, som jag har på samma sticka, kan jag installera från stickan...
om det är en kopierad skiva du har, så är det inte kopierinskyddadad troligtvis
Office är ju inget operativsystem direkt......Först så måste du göra om Usbminnet så det blir "bootbart" finns guider på internet om du googlar, sen kopierar du över filerna från skivan.

Men det låter som att skivan kanske är trasig för det borde gå att kopiera över ändå men för att installera windows 7 så måste usb-stickan vara startbar som kalle52 säger............
Det finns en setup-fil som kopieras över. Varför måste stickan vara bootbar då?
Det är väl bara att klicka på setup-filen?
Men som du säger....Det borde ju gå att kopiera över alltihop.
Nästa problem, hade ju varit att installera från stickan, om den inte var bootbar, och att det var nödvändigt... Så det är fel på skivan då?
skulle tro det, prova att kopiera den till hårddisken på datorn först och sen från hd till sticka, kan vara värt ett försök iallafall.
hoppas att detta hjälper dig!!
http://windowshjalp.se/?p=59

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem