Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Vår

Vår

Äntligen börjar det pirra i kroppen av vårkänslor. Ja halv åtta på kvällen i Dalarna 10 grader plus men ska bli lite kallare i några dagar men va gör det våren är äntligen på väg. Jag har suttit ute med kaffekopp och solat i flera dagar. Underbart. Längtat så
Antal svar på detta inlägg: 6
evafalun!

Min kropp har slutat "pirra". Tyvärr.
Men livet är lättare att leva när solen skiner.

1:a april flyttar jag till Mariestad. Låter som ett aprilskämt Det är en riktig sommarstad. Kolla bifogat foto.

www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04051.jpg
Äsch den pirrar nog till lite men mindre förstås vilket är förståligt. Solen ger en härlig ny kraft och energi, Gillar verkligen din bild, du är eller har varit seglare du Leiake förstår jag samt att Mariestad är en underbar stad.
Ja Leif Mariestad är en fin sommarstad, bor väl en 5 mil därifrån. Västgötarna är trevliga oxo. Är där dåodå bl.a. för o besikta bilen, går lättare där än i Nerike.

Är oxo ofta fint väder där vid ren västvind, molnen går inte ut över Vänern. Rakt norr om Mariestad ligger en stor ö, Torsö, där kan man åka o bada när det är mulet här, nästan alltid sol där.

Så du får det nog bra
Annons
pedhan!

Jag tror infödingarna heter"skaraborgare" , men okej västgötar är vi ju.
Men jag kan skilja dom åt på dialekten.

Vi skiljde på P-bilar och R-bilar när det var aktuell på reg-skyltarna.

Fick vi se en P-bil då blev vi rädda och försiktiga. Fick vi se R-bil. Då blev
vi vettskrämda och körde åt ett annat håll.

Torsö har numera en mäktig bro har jag förstått. Men det är inget för mig.
Jag sätter mig på en bänk vid gästhamnen och käkar glass.
Gästhamnen i Mariestad är jättefin på sommaren. En promenad i gamla stan är mysigt. Har bott i M-stad i många år som ung. En mysig liten stad. Strandvägen är också fint. Bron över Torsö är helt riktigt en stor bro nu. Förr åkte man en liten färja över.
leiake!
Nu kan du ta dig en öl också... en Mariestads skulle väl passa i solskenet

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem