Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Reparera

Reparera

Då och då får man problem med anslutningen till nätverket, när man startar datorn. Får följande meddelande:
På grund av ett problem med nätverksroutern eller bradbandsmodemet kan
du inte anslutas till internet.
Får klicka på Reparera nätverksdianostik i Wndows.. Därefter funkar det normalt.
Vad kan felet bero på?
Antal svar på detta inlägg: 3
Är det trådlöst nätverk du kör?

När jag körde Windows Vista på min stationära dator så var detta ett återkommande problem, men med Vindows 7 fungerar det bättre.
Dock råkar jag fortfarande ut för det någon gång då och då på min nyinköpta bärbara. Där brukar jag då klicka på ikonen för nätverksanslutningen och sedan koppla ifrån och därpå ansluta igen så fungerar detta. Jag vet inte varför.
Nää, inte trådlöst, det är med kabel. och just nu när jag öppnade datorn, fungerade det normalt. Misstänker att felet uppstår, när man spelar ett spel offline
DX-Ball, men jag är inte säker på det.
När jag kör trådlöst så får jag ibland samma sak, datorn tappar förbindelsen med modemet. Jag använder då Felsök problem och då startar datorn om nätverkskortet och allt funkar igen.

Jag har en HP Pavilion dm1 med Windows7.

När det är viktigt med att inte bli nerkopplad vid exvis pokerspel online så använder jag därför kabelanslutning. Då är det aldrig problem.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem