Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Avast blockerar allt. akut hjälp..

Avast blockerar allt. akut hjälp..

det har hänt något med Avast det blockerar alla sidor Facebook, Blocket till och med internetstart... inget fungerar där kommer upp att Avast har upptäckt antingen malware eller trojansk häst på sidan och att den har blockerat sidan...
Jag tog bort ett par gamla spel från datorn igår och jag är alltid försiktig om vilka sidor jag är inne på och det jag laddar ner... jag har kört virus sökning två ggn och det hittade 277 skadliga filer alla va från de spelen jag har tagit bort (det hamnade i karantän/togs bort) och andra ggn va där inget...

Är där någon som kan hjälpa mig? jag är väldigt beroende av datorn med jobb o sådant, jag har såklart allt på backup men det är så drygt att installera om...
Antal svar på detta inlägg: 8
BTW... jag har Win7 64bit.
enligt vad jag kan se så är detta ett omfattande problem beroende på någon fel i en uppdatering av virusmotorn.
Du kan prova att koppla ifrån realtidsskyddet och sedan uppdatera. Annars avinstallera och installera om Avast
Fick samma problem igår kväll, i stort sett allt blockerades även IS sidan.
Stängde av webbprotection i realtid, tror det var så det hette, är på jobbet nu så jag kan inte se exakt hur jag gjorde.
Vi får väl se om de skickar en uppdatering som löser detta under dagen.
Annons
Samma här! Körde Total scanning igår, men stängde ner Avast den hittat 1386 infekterade filer.
Sunda förnuftet sade mig, att det måste vara fel på deras definitioner.

Wait and see.

/Zap
Scanna burkarna igår och den fann inget och nu dagen efter är allt normalt.

Nu är jag en dock bakåtsträvare med WinXP SP3.
För info så är jag också bakåtsträvare med XP SP3....
Kom en uppdatering ikväll vid 22:30 c:a som verkar åtgärda gårdagens problem, har startat webbskyddet igen och inget stoppas som i går.
Än så länge....
Det löste sig updaterade bara!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem