Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Usb Hi Speed

Usb Hi Speed

Har en såndär Dna sticko med ett Smart card i och programvaran som medföljde uppmanar mig att sätta in Stickon i en snabbare Usb Port men är inte alla usb portar lika snabba eller slöa.? Tacksam för svar.
Mvh Harry
Antal svar på detta inlägg: 7
http://sv.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus
Kolla in den länken
du måste ha det snabbare usb 3 i datorn, för jag utgår från att du har usb 2 i din dator
Jag kan få liknande uppmaning ibland när jag använder den usb-port som sitter framtill på min dator. Då säger systemet att det finns en snabbare port.
Den usb-porten som sitter på framsidan sitter i en sk. kortläsare och den verkar inte vara usb 2.0 utan 1.0.
Kolla om du har andra portar att stoppa stickan i
Annons
Det är som PerAsk säger.. Jag har både USB 1 och USB 2 på min stationära.. Moderkortet är ca 2 år gammalt..

USB 3-enheter ska man kunna använda på USB 2-portar, bara att dom fungerar långsammare då, medans man många gånger inte kan använda USB 2-enheter på USB 1-portar eftersom att det blir för långsamt, men det kan fungera ibland, men man får uppmaningen att enheten skulle kunna bli snabbare..

Det beror på vad det är för enhet.. En extern hårddisk skulle kunna fungera med USB 1 även om den är gjord för USB 2, men då kommer den aldrig upp i högre hastighet än vad USB 1 klarar av.. Men vissa enheter behöver ett jämt dataflöde för att fungera, som vissa webkameror, brännare o.s.v.
Fattar inte vad som efterfrågas egentligen. Det finns ingen snabbare USB port på min burk och det framkommer senare. Lik förbannat kommer meddelandet varje gång USB enheten ansluts.

Det gäller USB Hd, memo stick 0.5, 1,0, 2,0, 8,0, 16 GB av olika fabrikat.
du får alltid ett sådant medelande om det du ansluter går att köra snabbare
än porten klarar

så du grubblar alldeles i onödan.

och sätter man in en usb-hubb, delar den ju ut hastigheten
en hastighet som är seriell

memory stick , har flera olika skriv/läshastigheter
Ok tackar för alla svar Programvaran som kom med går visst att tvinga gå fortare så nu blev jag av med problemet för tillfället.Återkommer om får fel igen.Tackar.
Mvh Harry

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem