Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

E-legitimation

E-legitimation

Min utfärdare av certifikat för e-legitimation är Nordea.
Jag blir så trött att logga in. Efter kanske 10 försök lyckas det.
Är jag ensam om detta problem, vad ska jag göra?
Antal svar på detta inlägg: 9
tubx!

Du kan byta bank.

Själv har jag Bank-ID genom Swedbank. Det fungerar utmärkt.
Jag är faktiskt förvånad.

http://www.bankid.com/
tubx!

Inget ont om Telia eller Nordea.
Du har troligen fel på din "grejer". Troligen!! Du har fel i din dator.

Då hjälper inget annat än att "fixa" detta.

Har SHB, inga problem,men så har jag en riktig dator, Apple. Du kan sköta överföringar mha iPhone eller iPad.
Annons
Min fru kunde inte heller komma in för en tid sedan, men då tog jag och raderade alla temporära internetfiler mm och sedan funkade det.
Jag hade också svårt att komma in på Nordea´s internetbank,
tidigare, fick hålla ner Ctrl och Alt när jag klickade på Nordea.
Men med W7 och IE9 fungerar det perfekt, utan att hålla ner
de tangenterna !

problemen om man har IE8/9 är om den går i 64bitars mod , eller i kompatibilitetsläge, något ni skall kolla.
Jag kom heller inte in på Nordea med e-leg. men felet som jag upptäckte var att jag hade inte kortläsaren installerad men nu funkar de
leiake skriver:"Du kan byta bank. Själv har jag Bank-ID genom Swedbank. Det fungerar utmärkt."

Då ska jag bara informera lite om att jag haft Swedbank och har nu Nordea och säkerhetsprogrammet man använder är exakt den samma, däremot så kan man på Nordea välja att ha sitt e-leg på kortet eller på fil, väljer man det senaste så funkar det som Swedbanks men väljer man det senaste måste man använda kortläsaren.
Tack alla hjälpsamma. Nu ska jag gå igenom alla förslag och hoppas det blir bättre ordning på grejerna efter detta.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem