Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Ljudnivå

Ljudnivå

Nu angriper jag tv4,för det är dom jag reta mig mest på .

Här har man ställt in ljudnivån att blir så behaglig som möjligt när man titta på en film!

Ett,två tre!! Så bryter man till reklam,och högtalarna håller på att sprängas!!!!

När ska man lära sig att ha samma ljudnivå???

I USA har man tröttnat på detta,och krävt ändring!! men här får dom hållas med skiten!!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag håller med.

Det är oerhört irriterande.

Dessutom tror jag, att man förlorar tittare på detta oskick (även om man tror att uppmärksamheten ökar för att ljudnivån höjs)
hur kan uppmärksamheten öka om de bryter mitt i en film för att ladda med max ljud.

nä kräv ändring , ha reklamen mellan filmerna
Skälet till detta oskick sägs vara (då tv4 är väl medvetna om det) att ljudkvaliteten skiljer sig så pass mycket åt mellan reklamljudet och det vanliga sändningsljudet, att detta "fenomen" uppstår. Hur det nu kan vara så svårt att reglera isåfall...
Annons
Topnotch , det är en så dålig undanflyck så man garvar.
Anledningen är väl att om vi går ifrån tv n under reklamen,så ska i alla fall ljudet höras om vi så springer ut!!

Nej! justera ljudet till samma nivå som programmet åtminstone!

Lägg reklamen mellan programmen!
Göcke... Tycker också att det låter frustrerande underligt men Tv4 har vid fler än ett tillfälle fått påställ i frågan - samma svar varje gång. Och inte tror jag på det heller.
de har fått samma fråga från mig, och det är ett standardsvar de har från tvjämstäldhetsombudsmannen de har eller vad han har för tittel.

vi konsumenter borde förena oss
reklam mellan programmen, det skulle alla tjäna på

TV4 har jag slutat att titta på, reklamen förstör hela kvälsnöjet
Reklamen förstör hela kvällsnöjet!! Inte bara det,för som reklamen är gjord kan man tro att den vänder sig till barn under 10 år! Möjligen kan man får dem att skrattar??

Man kan inte tro att den riktar sig till vi vuxna konsumenter!! Jag finner den enbart löjlig!
Dom program som jag vill se på TV4, spelar jag in på en HDD inspelare nästan alltid. Och reklamen spolar man över, är så less på all reklam!
När det gäller TV4 så har jag för mig att dom från början hade reklam mellan programmen men att annonsörerna krävde att det skulle läggas i programmen för att få ett så stort inflytande som möjligt annars skulle de sluta annonsera.
Om inte jag har fel så är det riksdagen (möjligtvis regeringen) som måste besluta och tillåta när och hur reklam får sändas i programmen just i TV4 vilket dom gjort.
För övrigt vad gäller reklam så tycker jag iallafall den kan va ganska rolig åtminstone första gången men ofta om inte alltid så är det samma trailers som körs gång på gång och då blir det tjatigt så visst vore det bättre med reklam mellan programmen men då får vi nog" hosta" upp en licens till är jag rädd för.
Sen har jag också för mig att riksdagen beslöt för en tid sedan att reklaminslagen får sändas kortare tid varje gång men lite oftare.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem