Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Bluff och båg

Bluff och båg

Många medlemmar på IS är sura på mig för att jag använder detta uttryck. Men om
ni skall vara ärliga så är det oftast så.

När man har haft prylen, eller vad det nu är, så tar det ett par dagar så känner
man sig lurad. Helst om man köpt billigt.

Alla branscher är hårt konkurrensutsatta, det är därför vi blir lurade.

Personligen tycker jag att kvalitet och service är bäst.
Men så ser man annonser som lovar guld och gröna skogar för halva priset.
Då springer man på den grejen.

Undrar om det är en mänsklig instinkt att vilja bli lurad. Jag tror det.
Antal svar på detta inlägg: 9
Många grejer kan funka helt perfekt vilka du inte har provat praktiskt bara läst och tolkat på ditt eget sätt.

Senast i mitt inlägg om Cellips IP telefoni så påstår du att det är bluff och båg att man kan ringa till 112 och 11414, men där har du totalt fel för jag har personligen använt båda nummer och det funkar perfekt.

Eftersom man kan med Cellip välja vilket riktområde man vill på sin hemtelefon så är det då självklart viktigt att man ställer in vart 112 och 11414 ska gå till

Om man nu har valt 08 i riktnummer på sin telefon och man bor i Halland 0430 Laholm så vill man självklart att larmet ska gå till Laholm och inte till Stockholm

Sen att Cellip uppmanar även att folk har mobiltelefon är ju klart bra om det blir strömavbrott eller att internet inte funkar tillfälligt och även om man nu är ute någonstans och kan inte ringa med sin hem telefon

Just i detta fallet med ditt påstående om att Cellip som är bland de större leverantörer av IP-telefoni i Europa så påstår du helt utan belägg att det är bluff och båg vilket är helt fel.

Du borde klart först läsa rätt där det står om det och ta rida på fakta innan du uttalar dig om saken som du inte känner till eller har använt praktiskt



Som jag har skrivit i den andra tråden så har jag haft telefon genom Cellip i minst 4-5 år och känner fler som har telefoni genom Cellip som är helt nöjda och absolut inte lurade som du påstår

/Deda

Det är väl inte en mänsklig instinkt att vilja bli lurad. Känner man sig lurad efter att köpt något upplever jag det som att man inte tagit reda på vissa saker beroende på vad det är.

Själv köper jag aldrig något utan att ta reda på fakta när det gäller tekniska prylar. Expertutlåtande, användarutlåtande, omdöme om butiken (nätbutiker), service, transport eventuella merkostnader mm.

Har 3D-tv, 3-D receiver, mediaspelare, högtalare, datorer, stereoanläggningar, kameror, mobiltelefoner. Inte en enda pryl har jag köpt utan att ta reda på en massa om dem. Jag känner mig absolut inte lurad. Är helnöjd med varenda pryl och kommer att fortsätta att bygga ut det men med kunskaper om det.
leiake: verkar vara samma slags språkförbistring å läsförståelse som i din veklagan!
Som f-d bilskojare borde du veta inte lita på vackra löften. hihi

Den gamle mannen var hos läkare för sin hårda mage. Läkaren frågade:
"Har ni haft avföring"
"Nej" svarade gamlingen
Läkaren ger då mannen en liten flaska och sa:
"Ta fem droppar av det här, Blir ni inte bättre så kom tillbaka i morgon.
Dagen efter kom mannen tillbaka till läkaren som frågade:
"Har ni haft avföring?"
"Nej" Svarade mannen Läkaren säger:
"Ta fem droppar av det ni har kvar i flaskan, blir ni inte bättre kom tillbaka i morgon"
Dagen efter kommer mannen tillbaka och läkaren frågar:
"Har ni haft avföring?"
"Nej" svarar mannen.
Då säger läkaren
"Men för h-vete människa har ni skitit?
Då svarar mannen "Om"
Annons
aa!

Du menar att jag uttrycker mig kryptiskt i mina inlägg. Ungefär som en politiker.
Jag hörde Anders Borg uttala sig om krisen i USA i TV. Fattade inte ett ord vad han
sa. Undrar om han gjorde det själv. Knappast!

"Lurad" är kanske lite för hårt ord. "Besviken" passar kanske bättre.

Din historia var bra. 10 poäng minst.

Vid ett tillfälle råkade jag själv ut för Lumbago.
Frågade läkaren vad det var.
- Ryggskott!
- Kunde du inte sagt det direkt.
DedaPera!

Är du delägare i Cellip. Man kan tro det.

Jag har aldrig påstått att Cellip är en bluff. Jag visste inte ens att dom fanns.
Men jag Gogglade. Nu vet jag att dom finns i alla fall.

Hur ringer man hemtjänsten när det blir strömavbrott. Det har dom glömt på
sin hemsida. Men dom säljer antagligen billiga generatorer.

Det är en hake med allting i livet.

Jag har Telia. Men dom lever inte upp till sina utfästelser. Långt därifrån.
När jag påminner dom om detta så hänvisar dom till kontoret i Finland.
Leiake:
nejdå du göööberaka, inte så kryptiskt, förstår offtast vad du skriver desvärre svarar du folk sååååå förbannat tråkigt, går ju för sig med en SKIT som mig. Många andra här, visar ju åxå aceptans för dina våldsamma utalande.

Seriösa frågor som söker hjälp och omdömen av hur de ska göra eller ställa in än det ena eller andra, avfärdar du som idioter fast i lite olika schateringar i deras av dig värderade dårskap.

Beträffande politiker å deras utalande, oavsett hemvist,är att de kommit på gödsla egoismen i sammhället, vi går lydigt in i fällorna.

Nu gödslas det oerhört våldsamma mängder, för få ölika generationer osams.

Beklagar verkligen du känner dig besviken med inköp av tecknik. inte roligt vem det änn drabbar.
Trots din enorma svada, eller just därför,uppträder du mycke naivt rätt som offtast.

Kul du all bedrövelse gillade historian."L"
I "Telefonabonnemang"- tråden skriver du så här:
---------------------------------------------------------------------
----------------------------

leiake 2011-08-05 15:27

DedaPera!

Jag anar att du retar dig på mina inlägg.

Glöm det. Jag har detta Forum som en hobby, inget annat. Vi löser inga problem
genom att vara osams. I alla fall inga världsproblem.

Jag hakade på ditt Cellip. Direkt fick "Ozzy" och "Göcke" rätt.

Jag citerar:

Kan jag ringa 112?

Ja, du kan ringa 112, men enbart om du har ställt in i vilken kommun du har placerat din utrustning!

Du ställer in vilken kommun du placerat utrustningen i under Dina Sidor. Oavsett vilket så rekommenderar vi att du alltid har en mobiltelefon tillgänglig eftersom du då även får en liten försäkran mot strömavbrott. En sådan kan dessutom spåras ännu mer exakt än fast telefoni ur SOS-alarmsynvinkel."

Det är bara bluff och båg.


------------------------------------------------------------------------
------------------------

Senast igår skrev du att det är bluff och båg, idag påstår du att du aldrig har skrivit att Cellip är bluff

Om jag är delägare i Cellip eller inte får du grubbla på

Vad du har bryr jag mig inte om det är upp till dig men far inte med en massa lögner och dumma påstående som du inte har en aning om

Chilla ner lite, jag blir också lite skeptisk när folk kommer in och lovordar olika program och diverse tekniska lösningar som dom själva fallit för.

Har man då inte ens ett stavningsprogram inställt i browsern faller deras trovärdighet, i alla fall i mina ögon.
Pellet!

Det kan vara charmigt med lite stavningsfel ibland. Så var inte för "stöddig".
Då blir Forumet mer familjärt, men det ser inte bra ut på Google. Det kan jag
hålla med dig om.

När jag Googlar på något, och finner en massa "soppa". Då avstår jag.

Många yngre använder inte stavningskontroll för den fungerar inte med alla dessa
nya ord och förkortningar.

Dom yngre kör sin stil men det blir inga seriösa inlägg. På vissa Forum fattar
jag intet. Kanske dags för sanering av sökmotorer.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem