Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

TM Brandskydd

TM Brandskydd

Jag vet inte om det är tillåtet på forumet att kritisera ett enskilt företag, skulle det inte var så, så plocka bort inlägget Göcke!!

Brukar sällan släppa in dörrknackare, men gjorde ett undantag i början på mars i år, det var en kille från TM brandskydd, som övertygade mig att köpa en brandsläckare för 4900 kr.

Jag hade ingen aning om vad en sådan verkligen är värd och kollade upp det på Internet några dagar senare, och förstod genast att jag blivit grundlurad, man kan få en sådan för 500 kr, och deras avtal är fullkomligt värdelös beträffande service och underhåll.

Ringde efter ett par dagar och begärde att få använda mig av ångerrätten, och de skulle omgående höra av sig genom att skicka en blankett.

Sedan hörde jag ingenting från dem förrän början av juli, då jag fick en orderbekräftelse och ÅNGERBLANKETT. Fyllde i den och skickade iväg, men fick snart svar att jag borde ångrat mig inom 14 dagar. Talade om för dem att jag gjort det, men inte fått blanketten förrän nu.

Sedan har jag KO anmält dem, och SVT Väst har funnit min KO anmälan och gjort en intervju med mig, under tiden har jag försökt få någon form av besked, men de har inte behagat svara på mina brev.

Igår blev jag åter kontaktad av Västnytt, och jag kopierade deras mail och skickade det vidare till TM brandskydd, talade om att de både är KO anmälda och att jag intervjuats av TV.

Till min stora förvåning fick jag för en stund sedan ett brev från TM där de beklagade vad som hänt, och återtar alla krav de har på mig.

Men en varning till er alla släpp inte in TM BRANDSKYDD innanför era dörrar, kolla dem på Internet så finner ni mycket om deras affärsmetoder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Antal svar på detta inlägg: 1
Så fint du fick rättelse. Bra du skriver om det

Sedan har jag KO anmält dem, och SVT Väst har funnit min KO anmälan och gjort en intervju med mig, under tiden har jag försökt få någon form av besked, men de har inte behagat svara på mina brev.
Skriver du, bra du orkade ta tag i, ok anmälde dom .
fint att press och radio, tv ställer upp som hjälp oxå, sätter alltid större press på de inte seriösa affärsmetoder som används.

ALLTSÅ LÄR AV norths Misstag. KÖP INTE AV DÖRRFÖRSÄJARE !

Vad det än är..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem