Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Skandalen i Göteborg

Skandalen i Göteborg

Alla har vetat om hur det går till. Även jag har öron, men jag hör dåligt idag men
det har jag ju inte gjort i alla mina dagar. I yngre dagar hörde jag kanske för mycket.

Riksåklagaren har fått så mycket att göra att han "storknar".
Då är det mycket "skit" på gång".

http://tinyurl.com/3rngfb4
Antal svar på detta inlägg: 9
Det är en skamfläck för statusen på Gbg med all korruption. Visserligen tror jag att det är illa på många andra håll också men det struntar jag i. Att "mitt" Gbg är såhär ruttet på vissa håll sårar mig.
Gäller hitta kumpaner, som kan godkänna räkningar!

å inte byta eller en snegla effter ny partner-

Kommer säkerligen fram mer nu har det kommit på spåret oxå går nog inte spårlöst förbi det heller.

Tyvärr gäller nog inte detta bara i Gbg alla landets komuner landsting å fan vet om inte hela staten angrioipits på detta sätt under många år.

företag får förståss undantagas.hihi de år ju sååååååååå rena
Topnotch !

Du tror. Du vet, är ett bättre ord.

Om samhället skall fungera så får vi nog finna oss i lite av varje.
Oftast handar det ju om småpengar.

Men håller alla på och "joxar" så blir det stora summor.
Men nu är dom torsken. Undrar om dom sover gott.

Jag tvivlar???
Annons
Det är egentligen inte "småpengarna" jag stör mig på utan vad det har i sitt kölvatten. Den allmänna "fair-play" uppfattningen och att hela hanteringen är smutsig. Dom skall inte sova gott på länge-länge men de har kanske en familj som får lida oförtjänt...
SMÅ PENGAR!

För vem är det så? Skattetrycket lär växa , på någras sätt berika sig!

Rör sig om miljontals kronor.. säkerligen gäller det miljarder!

Hela befolkningen och samhällets,funktioner å skattebetalare får stå för notan, år effter år.Buuuuuuuuu.

ska det få fortgå för eventuellt synd om annhöriga till förövarna?
"miljarder" är att inte riktigt förstå läget i Gbg men det är illa nog...
Ju högre lön man har, desto snålare blir man visst. Man dra sig inte för att roffa åt sig miljoner.
Men bedrägeri är ju inget nytt,det har pågått sen urminnes tider.

Hur mycket verktyg ha man roffat åt sig i från företaget man jobbat på?
Hur mycket matvaror har man snott med sig hem genom åren?

På den tiden det fanns glasflaskor man transporterade mjölken i , så var det lätt att "slå sönder" ett par backar,och byta bort dom emot cigaretter och öl av lite mindre nogräknade handlare. Det var lätta att norpa med sig mjölk ost och grädde hem från företagen.

Det var ju lättare då innan datorernas tillkomst!
Topnotch
miljarderna gäller hela rikets förluster, men om allt i Gbg blir uppdagat vet te F-n

Tomas, ja de flesta är nog kålsupare,å greppar hej villt,varit så i alla tider.antingen man behöver prylen eller inte.

En gök är en gök å kakar i andras bo glorifierad med sitt kokoande det lyssnas andäkigt villket väderstreck sedan tyds det bästergök från väst och så vidare var den först hördes.

Glorifieras görs även ekonomibrottsligar. hyllas av många.
varför ömka anförvanter till dem, jojo apanaget blir kanske försämmrat.

bra länk nedan för de som inte sett den


http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.708884-snor-man-ur-kaffekassan-ocks
a-
aa - bra länk!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem