Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Batteriproblem på Samsung Galaxy S

Batteriproblem på Samsung Galaxy S

Finns här några Androidexperter på IS

Är ägare av en rootad Samsung Galaxy S. Har Simpley Honey 4.0 som rom i den om jag nu fattat rätt. Det ligger Gingerbread 2.3.4 i den också.

Nu till mitt problem. När jag laddar batteriet och det visar 100% och jag drar ut laddaren så hoppar batterimätaren direkt ner till 70-80% oavsett om jag drar ut kontakten från väggen eller mobilen först.

Har testat med battery Calibration utan resultat http://goo.gl/yZdJZ

Har tagit bort i stort sett alla appar som jag någonsin laddat ner. Använder Advanced Taskkiller för att döda program som ligger i bakgrunden.

Vad kan vara fel?

Vad skulle kunna hända om jag gör en factory reset på en rootad mobil?
Antal svar på detta inlägg: 10
När du dra ut sladden,så tänds ljuset på mobilen en stund och därav denna minskning.

Har du testat att låta den vila sig ett par minuter efter? Vad visa mätaren på då?

Min uppför sig likadant som din,men den tar sig till ca 90% efter en stund (HTC)

Vad detta beror på vet jag inte! Det vet nog bara tillverkaren?
Har ingen Samsung utan Xperia Arc. I början drog den fort batteri. Gjorde vad jag läst på ett forum.

När batteriet stod på ca 50 % tog jag ut batteriet. Väntade några minuter och satt dit det igen.

Hade också Advanced Taskkiller, tog bort den appen och det blev mycket bättre. Tror att den appen drar mycket på batteriet.
Jag har en app som heter Juice Defender som jag tycker sparar mycket på batterie testa får du se
Annons
Tack för era tips. Ska testa vad ni föreslår och återkommer. JuiceDefender har jag testat men den drog mer än vad den gjorde nytta.

sofus tips med att plocka ur batteriet har jag inte läst om men ska testa.
Har en SGSII o använder Advanced Task Killer Free som förlänger min batteritid med mer än 12 timmar.
Kanske är det på så vis att även om appen är kompatibel med telefonen så fungerar de ändå olika effektivt beroende på tel.modell...
Många har dock synpunkter på just batteritiden i sina SG-tel och en del om det samt tips i frågan kan man läsa här: http://www.swedroid.se/

Ha en fortsatt God Helg
Jag har profil advanced på defender och jag tycker det sparar väldigt mycket på batteritiden
Jag har ju Galaxy Ace så det kanske varierar på olika modeller
rent generellt så borde ett batteri till era burkar, ha tappat 3% av sin kapacitet efter ca 1år(300 laddtillfällen)

resultatet att det sjunker snabbt visar ju på att det är en eller flera förbrukningar som kan vara hög.

Samsung Galaxy S ska ha ett verktyg som visar vilka appar/tjänster som drar mest om jag inte mins fel.
Göcke har rätt men den tjänsten som original är ganska trubbig.

Dessutom är det 99ggr av 100 alltid själva skärmen som drar mest energi. Ljusstyrkan på min skärm står på ca 20% av max och ändå är det den med sina 38% av batterikapaciteten som överlägset leder förbrukningen. Det som sedan följer är Batteriviloläge med 17% av förbrukningen.

Däremot kan man se och stoppa enskilda tjänster som körs, om man vill testa, i >inställningar>program >tjänster som körs. "Picka" på en tjänst och gör de alternativ som visar sig.

I samma mapp ligger förövrigt även Minnesanvändning & Batterianvändning t.ex.

Detta gäller SGSII och hur det ligger i andra s-modeller har jag ingen erfarenhet av.
Jag kör mede tre mobiler!

Htc håller längst när det gäller battrei ca tre dagar!

Samsuns galaxy 2.5 dagar

Sämst är ZTE Blade 2 dagar. Då ska säga att jag surfa rätt mycket.

Hockeyapplen är ju på så länge Elitserigen är i gång! Den dra nog mycket på battreiet!

Men ingen håller det utlovade som står i reklamen.

300 minuter taltid!! Ja det beror väl på hur bra täckning man har?

Testet är nog gjort vid 100% täckning!
Vid nästa laddning så ska jag rensa battericachen i recoverymode. Får se om detta hjälper.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem