Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Nätverksskrivare..

Nätverksskrivare..

Jag blir så trött-har ett trådlöst nätverk där jag har delat ut min skrivare som är ansluten till min stationära PC,när jag försöker installera en nätverksskrivare på min bärbara så hittar den inte någon..har testat flera gånger men inget resultat-någon som kan hjälpa mig?
Antal svar på detta inlägg: 5
Det är troligen därför att du inte har någon nätverksskrivare... en nätverksskrivare är inkopplad direkt i nätverket och inte igenom någon dator.
Jag hade samma trubbel förut nane.
Du har säkert redan koll på detta , men jag skriver ändå eftersom det är lätt glömma nån liten detalj ibland.
1. den stionära PC:n måste vara på för att det skall funka!
2. är du säker på att du delat ut skrivaren?
3. kan det vara brandväggen i nån av burkarna som spökar?
(kan du se respeketive dator i "i mina nätverksplatser" ?)
4. fungerar skrivaren korrekt från den stationära burken ?
Är alla detta korrekt så vete tusan, men då får vi väl tänka till lite igen.
/B
Ps. i mitt fall var det så enkelt att jag hade glömt dela ut skrivaren på nätet när jag köpte en ny för ett tag sen. Mao. klantigt av mig.
Bosse: 1, 2 och 4 är okej....jag kan inte få min bärbara att visa sig överhuvud taget på den stationära..har samma antivirus på båda...

Rob: jag har bara gjort som alla instruktioner sagt..
Annons
Hej.
Om du har internetsecurity på datorerna så kan det var så att den spärrar ipnummer.
Gå in i internet security och öppna portar för båda datorerna genom att konfigurera programmet.

Tror det ska gå sen.

Ubbe
Hej alla vänliga karlar! Har läst och begrundat inläggen och nu har det löst sig med allt-Rob,tack vare dig så läste jag vad det stod på datorn och inte vad som stod i instruktionerna jag följde-och voila'-det var där det låg+att jag fick ändra namn på datorn också....det är inte så lätt det här med nätverk-nytt för min del så man lär av sina misstag

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem