Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Istid

Istid

En ryss forskare har spått att vi får istid år 2055 som kommer att vara i 200 år.
Det gäller för våra ättlingar att flytta till Sahara i god tid, innan dom blir nerisade.
Vi gamla behöver inte bry oss!
Antal svar på detta inlägg: 9
Då har man iaf is till groggen...
Jaja, jag säger då det. Det finns alltså folk som kommenterar och bryr sig om sån´t här, haha?
Men det är väl i genomsnitt vart tiotusende år det brukar bli istid efter att en föregående har försvunnit.. Det är väl det ryssforskaren har byggt sin statistik på..
Kan man inte ens ställa korrekta väderleksrapporter som sträcker dig en enstaka dag framöver så kan man knappast spå en istid..

Han har bara suttit och grunnat på medelvärden från gammal statistik, o den ser ut ungefär såhär (Istid i 100 000 år - istiden försvinner i 10 000 - istid i 100 000 år - istiden försvinner i 10 000 år o.s.v...)

Men det är ju bara ett medeltal.. Det ta lika gärna ta 20 000 år till nästa istid, eller betydligt mycket mera..
Annons
Otroligt att du vet exakt hur den ryska forskaren gått tillväga, måste jag säga. Ännu mer imponerad blir jag att du tillrättavisar honom med dina egna fakta att han har fel med minst 20000 år.
Jaa.."Emans" har en sanslöst rolig poäng... forumet är alltid lika roande att ta del av, hehe...
Dä ä nöe här ifrå å dit sa kärringa när ho titte på månen! 44 år till istid jovars kan va nått det och för 300 år sedan växte det blommor på Kebinekajse men det gör det inte idag så vi är väl kanske på väg mot ryssens funderingar.
Jag tror inte vi behöver oroa oss över en ny istid?

Universum expandera med våldsam fart. Vad händer? Blir effekten som att blåsa upp en ballong??


PAAAAANG!!!! BOOOOOM!!!

Det är något att oroa sig för!!
Tyckte jag läste i en annan tråd att om man inte hade något att tillföra så skulle man hålla tyst.

Bara en påminnelse!
north

Då skulle det bli stiltje här på forumet,så det får man ta med en nypa salt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem