Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Staten

Staten

ja visst men vilka är beslutsfattarna?
Antal svar på detta inlägg: 4
agatan!

Jag ser i din profil att du är vinprovare.
Vilken sort kör du med idag.

Den vill jag gärna prova.
Beslutsfattarna är väl dom som majoriteten av det svenska folket har röstat fram i riksdagsvalet, eller eventuellt folk som dom man röstade fram i riksdagsvalet har anförtrott?
Tyvärr Fajer så tror jag inte riktigt på detta och jag vill påstå att det finns många undermåliga politiker. Problemet är att det är svårt att hitta vettiga personer som vill "offra" sig för oss andra. Många är lycksökare, anser jag och ser det som en väg att slå sig fram i samhället, jag vet att det finns sådana personer. Om man då sedan ser till hur väl deras ekonomi utvecklas och likaså deras pensioner, så kan man ju förstå dem, men jag blir likväl förbannad över alla dessa som bara "suger" ut det gottaste ur vårt suveräna system.
Annons
PerAsk!
Undermåliga politiker är en väldigt subjektiv bedömning.

Vi som lever i en demokrati och har iaf möjligheten att rösta fram vilket parti som vi tycker "bäst" om även om allt i deras politik kanske inte passar. Så staten är i praktiken vi själva men någon annan gör jobbet.
Det är ingen perfekt värld vi röstar fram men det är det bästa för just mig, just nu, även om man får svälja en del skit som man inte gillar.

Lycksökare finns det inom alla yrken och politiker är inget undantag men jag är övertygad om att överväldigande delen av dessa människor inte väljer karriär för att suga ut det gottaste utan av tron att man kan påverka samhället i en positiv riktning.
Det är få om något annat yrke som har så mycket kommentarer, synpunkter, granskande, tyckande som politiker har och samtidigt är det få som vill jobba inom branschen vilket borde hålla "lycksökarna" borta mer än i andra branscher med mindre "övervakning".

Att några människor skulle offra sig för oss andra förstår jag inte då detta är ett jobb precis som vilket annat. Det finns ingen rimlighet i att politiker skulle vara några "supermänniskor" när det finns sämre och bättre arbetare inom alla andra yrken.

Vi är ju alla människor...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem