Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Låser sig

Låser sig

Hej. Köpte en laptop för ett par månader sedan, och har nu ett litet problem.

Det händer att den låser sig under 10-15 sekunder, kommer ingenvart och det ser ut som den laddar, ibland blir sidan vit.

Kommer ihåg att detta hände någon gång på min förra dator också, och då fick jag ett meddelande om det virtuella minnet, men nu får jag inget meddelande alls.

Har sökt på virtuellt minne men finner ingenting

Min dator är en Aspire 7741

Använder Windows7

Firefox
Antal svar på detta inlägg: 8
Till att börja med.
Är det vid något speciellt tillfälle detta händer, ex bara när du surfar, eller något annat som du gör?
Det kan var när jag surfar, eller när jag skriver ett mail eller ett inlägg här t.ex
Kan man då påstå att det är i samband med att du är ute på internet??
Annons
Ett helt rätt konstaterande!
OK.
Jag har ingen direkt lösning, men har du kollat ev. uppdateringar av maskinvara, t.ex. till ditt nätverkskort i datorn.
Datorn är bara 2 månader gammal, men jag förstår att det garanterar inte att det kan bli fel, hur kan man kontrollera grafikkortet?

Utöver detta problem fungerar allting, och snabb är den.
Detta, att datorn låser sig och visar en mjölkig vit sida är inte helt ovanligt för mig heller. Det har hänt när jag t.ex lagt upp många flikar, kanske alltför många?
Jag vet inte om det beror på datorn eller på webbläsaren? Hur som helst så är det bara att stänga ned och starta om igen.
Stämmer bra, det är inget stort problem för det löser sig inom c:a 15 sekunder, tycker bara att det ibland är lite irriterande, speciellt när man håller på att skriva

Skulle lägga in en smiley, men det fungerar inte!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem