Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Hitta min hemsida från sökmotor

Hitta min hemsida från sökmotor

Hej,
Har knåpat en hemsida och vill lägga ut vissa sökord för att kunna hitta den från sökmotorer.

Hur gör man??

/Kurt
Antal svar på detta inlägg: 5
Du måste ha med denna raden på din hemsida.


<meta name="keywords" content="här skriver du dina sökord med , imellan varje ord">

Sedan måste du anmälla din sida på respektive söksida där du vill vara med.

Lycka till
Kurt det brukar stå nånstans på respektive sökmotor hur du gör för att få din sida tillagd där.
Goggle t.ex.
http://www.google.se/intl/sv/add_url.html
Tackar
/Kurt
Annons

Hej Kurt.

Det här var väl enkelt förklarat!!!!

1. Du måste först och främst lägga in en "title" på sidan, annars så riskerar du att hamna väldigt långt bak i sökmotorerna. Titeln på sidan läggs in och den SKALL överensstämma med innehållet på sidan.

2. Meta taggar! Lägg in meta taggar för både "description" och "keywords" samt även "author" om du vill det,men den är av mindre betydelse. Under "description" så skriver du kortfattat vad hemsidan handlar om, på "keywords" skriver du dom ord som te.x google skall fokusera på när du vill att din sida skall hittas! Under "author" skriver du ditt namn.

Meta taggarna och titeln skall VÄL motsvara innehållet på sidan, och dom ord som snvänds skall helst återkomma i texten på sidan....

Lycka till

// M
Halloj Minion: Jepp, jag skrev inte nå´ om sökord, Johans lilla förklaring kanske dög för Kurt. Jag bara gav ett "litet tips", som en liten fortsättning på Johans, utifall inte Kurt hade en aning... Men det var ju kanon att du skrev så tydligt! Ha en fortsatt bra lördag!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem