Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Repad skärm

Repad skärm

Morsan ville vara snäll vid julstädningen och köpte mig en ny dammvippa. Tyvärr så köpte hon den på Lidl, vilket innebar att min skärm fick en jättelång reva, på grund av att den plastplugg som borde finnas i toppen av vippan saknades..

Morsan gick tillbaka till butiken, men dom skyllde hellre på oss än på fabrikationsfel.

Repan är ju inte så jättestor, men lång och störande, då den blir svart mot ljusa bakgrunder..

Kan man göra något mot smala och inte så djupa repor i datorskärmar?

Jag vill även HYLLA Lidl för hur dom behandlade oss när vi berättade om problemet! Därför undrar jag om det finns någon lätt och handhållen glaskniv som man kan rista in i skyltfönsterglas med? för jag vill verkligen VISA Lidl min tacksamhet..
Antal svar på detta inlägg: 3
Fajjer , var glad att det bara blev en repa.

det finns glaspolermedel i olika kornighet
men att använda dem är ännu en risk du tar

är det riktigt glas, kan det gå att fylla repan, innan slipning.
precis som bilglasfixarna gör.

är det en LCD med plast som skydd så polera lätt med tankräm som du aplicerar lätt över repan och sen torkar bort, sen fyller du repan med Vaselin och efftertorkar bort det som kommer utanför repan.
Det är ju naturligtvis en plastyta på skärmen. Det trodde jag att alla skärmar hade? Hur som helst så är revan inte stor, men mot ljusa bakrunder blir den SVART!

Jag har lust att "tappa skärmen i golvet" så att jag får ut en ny på drulleförsäkringen.
Fajjer , ytan är av stor vikt, att veta , eftersom repan behandlas på olika sätt.

är det den tunn ytan,så att du ser att färgen påverkas när du petar på den, kan du inte trycka hårt och slipa bort repan helt , polera bara ned repkanten lätt med tandkräm och fyll repan med vasselin

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem