Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

bärbardator

bärbardator

jag tänkte köpa en bärbar dator från netonnet.
men har svårt att välja.
snälla. någon kan väl hjälpa mig.
Antal svar på detta inlägg: 8
Är du villrådig..förstår dig. Det mest grundläggande är ju vad du ska använda datorn till-beroende på det så kanske man väljer olika. Det finns ju hur mycket som helst att välja på-ska du dra runt den så kanske du ska ha en med låg vikt,har du ingen stationär kanske du ska satsa på en med kraftig processor och DVD-brännare.
Om du inte är så tekniskt lagd så är det ju onödigt att satsa på en värstingdator tycker jag. Det verkar ju onödigt att lägga 16000 om du får en som passar dig för 6000.
Hoppas du fått lite hjälp!
ska ha den att spela något spel.
och surfa internet.
teknisk och teknisk
jag vet vad grejerna heter typ och var dom ska sitta.
:-S
Vi kan ju börja med prislappen först då.
vad får den kossta
Annons
Och ska du spela spel så stuger ju prislappen med typ 5000 kr direkt. om du inte menar typ flash spel.
inte över 12000kr.
typ counterstrike.
Source eller gamla? gamla behöver inte så mycket typ en 500mhz flyter det ju på bra med 512mb i minne och något av de bättre grafikkorten till bärbara.

Men i minnes väg så behöver du ha minst 512mb (eftersom alla nya datorer kör med XP) processor hastighet vill du nog ha minst 2ghz, kolla efter bärbara med AMD processor i de är billigare än intel.
Grafikkortet ska inte ha delat minne, alltså att det använder ramminnet som grafikminne, och grafikkortet behöver nog som minimum 64mb minne.

Sen vet jag inte vad du har för krav på skärmen de flesta som kostar under 10000kr har ju bara 1024x768 i upplösning vilket säkert är jätte fint i spel som gamla cs.. men jäkligt jobbigt när du sitter med en 15" skärm och ska leka i resten av windows.
Men kör du då med en högre upplösning så blir det inte så fint i spel som kör i upplösningen 1024x768... Eftersom TFT skärmar är byggda för en upplösning så kan det se jäkligt konstigt ut.

Det här är bara vad jag tycker att jag skulle kolla på om jag köper ny bärbar för spel.

Så slutsatsen är köp en stationär ;)
tänkte ha den i jobbet också
Vad jobbar du med då kan företaget ta fram åt dig då

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem