Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Spel och windows xp..

Spel och windows xp..

Hej!

Fick detta medd. av en kompis som påstår följande:

Diablo 2 fungerar inte med den riktiga versionen av XP och därför precis som alla andra så kan inte jag installera det - det är för gammalt...

Xp Home edition är samma sak som Me men med XP's utseende -därav kan du spela Diablo 2 men inte jag...


Nu undrar jag vad han menar med den "RIKTIGA" ver. av XP?!

Vem har rätt och vem har fel???
Antal svar på detta inlägg: 10
din kompis snackar en massa strunt, som florerar ute bland massorna. Om det skall gå och spela ett spel eller inte, avgörs av tillverkaren av spelet. kontakta dem och hör efter, alternativt
gå till deras hemsida och kontrollera om det finns uppgifter om detta.
att spel slutar att fungera när man byter till nyare os är ingen ovanlighet, det är samma problematik som man råkar ut för, när man uppgraderar till nyare sp-nivå, vissa drivrutiner måste skrivas om osv.
och ME är inte XP eller XP-pro
lika lite som w2k är xp eller xp-pro
det ända som kom med just ME är just systemåterställningen
och att det gick att spara en punkt som sin egen
om man nu vill kunna köra äldre program som slutat fungera
finns allternativet att köra med flera os och växla/boota mellan dem.

Göcke...

W2K är iofs kompatibel med XP eftersom oS utgår från samma plattform, vilket resulterar i att det mesta trots allt är kompatibelt, och i många fall vad gäller drivrutiner, så är det bättre att köra W2K´s drivrutin i XP, för att denna har en mindre komplicerad utformning och tar bort vissa av dom buggar som kom med XP.

Detta är ingen regel, men ibland så fungerar det.....

W2K som är en vidareutvecklig av Win NT, är faktiskt Microsoft´s stabilaste OS, up to date, även om den kan uppfattas som lite tråkig......

// M
Det ska inte vara något problem att spela på varken XP home eller XP pro... Så din kompis är helt uppe i det blå.
Annons
Hej igen:

Nu har han ändrat sin utsago till att säga att det ÄKTA WIN XP är HELT UTAN DOS...

Vad menar han nudå?

Vilken ver. pratar han om???
Till att börja med kan vi ta bort ordet äkta, antingen är det XP eller inte. I det här sammanhanget kan jag inte se att det har någon betydelse om det är Home eller Pro. Me har inget med XP att göra utan är en W98 klädd i söndagskostym. Äldre program kan köras i XP genom att starta dem i ett kompatibilitetsläge för 95,98 osv. Högerklicka på exe-filen, välj flik kompatibilitet och välj OS.
Att XP saknar DOS är däremot helt rätt.

Lycka till !!
Måste också instämma i Miions påstående att W2k är oslagbart i stabilitet. Det är därför många företag inte vill följa Bill G´s uppmaning att uppgradera till XP. Många ser det som att nedgradera när det gäller stabilitet och säkerhet.

Nästa problem min kompis har:

Kan inte du också höra efter varför mitt kära "Need for speed 2 Hot Pursuit" körs med så låg framerate - det nästan hackar!
Mina Spec:
XP Pro
Athlon 2600+
756 Mb Ram 3200
Geforce 4 TI 4200 128MB

Stööön..
Bubben: Råkade din kompis äta konstiga svampar som han hittat i skogen straxt innan han kom med dessa påståenden till dig? :P Jag är väldigt sugen på Windows XP med DOS, eftersom att det ej finns något sådant. Det är ju bara en simulator i XP.
Vad gäller Need for speed 2 Hot Pursuit så hade jag den gamla skivan skräpandes här, så jag var tvungen att testa spelet på min. Det flöt på helt felfritt på min burk iaf.. :)
Fick låna datromen detsaknades windows spelen somhjärter.schak,harpan,kungen ecetra . varskan jag hämta detta????

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem