Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

IE9 eller FF

IE9 eller FF

Jag har IE 9 och kan inte öppna forumet, det visas: Webbsidan kan inte visas.
Det går utmärkt i FF.

Jag kan heller inte se bildadressen på den bild som jag nyss levererade i mitt senaste inlägg, utan jag va tvungen att ändra till FF…

Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

lasse940!

Det var nog bara ett tillfälligt fel.Försök igen.
Skriver detta i IE9 så problemet ligger hos dig lasse940.

Köe en fullständig diskrensning med omstart av datorn som följd. Vill du gå djupare så installera SuperAntiSpyware och kör en fullständig scan innan du kör diskrensningen.

SuperAntiSpyware: http://www.superantispyware.com/
Jag har testat i flera dagar med samma resultat.
Jag menar öppna forumet nere till vänster under begreppet "tjänster"
Annons
Jag måste gå in på senaste inlägget och där välja vad jag vill läsa om tidigare inlägg.
Ok någon form av inställningar hos mig handlar det väl om...
lasse940!

Tjänster/Forum är värdelöst på IS. Det tar evigheter att ladda upp. Har du dålig
lina så slår Windows ut dig.

För mig tar det ibland 1 minut och komma in. Ändå har jag bra lina.

Prova andra vägar.
Även det funkar hos mig att öppna forum under "tjänster".

Kör du med standardinställningarna så ska det funka. Har du inte "pillat" i inställningarna så är det nåt annat fel.
Går du genom länken forum under den blå raden tjänster, så läser du in alla forum-huvud-posterna , sorterar de 5senaste och det tar lite tid, ingen bra väg att gå, eftersom den är just tidsödande. och om du har långsamt internet och slö dator så kan det ta ruskigt lång tid.
Provade Google just nu. Det tog 8 sekunder att gå den vägen som som
Göcke betecknar som tidsödande.

Jag tänker på mitt telfonmodem som jag började med. Det tog ibland
10-15 minuter att komma ut på nätet år 1995.

Vi blir bortskämda.
Det spelar ingen roll vilken webbläsare du har heller. Det göcke förklarade tar tid oavsett vilken du använder.
det är inte webläsaren som avgör hur lång tid det tar utan flaskhalsen ligger i beräkningsprocessen för att alla huvudrubriker skall få ut de 5senaste skapade trådarna i respektive huvudrubrik.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem