Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Bemanningsföretag

Bemanningsföretag

En släkting till mig hade problem med sin telefon,det var tyst när man försökte ringa.

Han ringde Telia! Kööööö,när han kom fram lovade dom att åtgärda problemet.

Dom skulle skicka ett par killa på måndag kl 1100. Måndag blev till onsdag kl 1300.

Efter ett par timmars arbete skulle allt funkar. Och det gjorde telefonen oxå,men vi detta lag hade en av deras tonåringar kommit hem och satt vid datorn.

Det blev långa och hårda svordomar uppifrån datorn!! Internet bröts när man ringde från första våningen.

Det blev till att ringa telia igen kööööö!! Nu skulle dom skicka ett par andra killa.
Dom kom bara ett par timmar för sent!

Efter ett par timmars arbete skulle allt funkar. Killarna gav sig iväg.

Men då visade det sig att telefonen på andra våningen inte funkade.

Åter ett samtal till Telia kööööö!!

Nu kom det ett par ifrån Bredbandsbolaget och skulle fixa felet! Efter ett par timmars arbete skulle allt funkar!!! Men nu funkade inte telefonen på första våningen!!

Det blir att ringa Telia igen Köööö och sen?????

Det krävs ju i det närmast akademisk utbildning för att få ett jobb i dag!!

Så vilken utbildning har dessa människor tro? Och vart har man hämtat dom??

Nä,det var bättre förr!!
Antal svar på detta inlägg: 9
privatisering och avreglering, det är fina grejor det
ingen vet vad den andre gör, men Telia får alltid skiten
eller SJ eller .......
Det var inte bättre förr. Då hette det Televerket. Klagade man, så fick man vänta
extra länge. Normalt var 6 veckor. Klagade man och var otrevlig, så kunde man
få vänta i evigheter. Ibland så kom döden före.

När något pajar så skall alla ringa samtidigt. Vi är sådana. Flockdjur heter det.
Då blir det trångt. Minst sagt.

En gång så ringde jag faktiskt själv. Då svarade en telefonsvarare att det var
fel på bredband i mitt område. Det skulle vara fixat på 4 timmar.
Men då ljög dom. Det var fixat på en timma när jag provade.

Då ringde jag och klagade på att det gick för fort.
Rätt Göcke.
Sedan skall det också vara klara besked från kunden. Vet montören hur många telejack huset har och var de finns? knappast.
Annons
Att telia alltid får ta smällen beror antagligen på att dom äger det mesta i detta land vad gäller telelinjer.

Men nog vore det bättre om man ha egna anställda montörer.
leiake du har ingen aning om hur det är i dag , det hör jag det.

förmodligen så har du glömt att du fick service ända fram till telefonen på den tiden det hette Televerket. Telefonen var Televerkets egendom.
den servicen får man inte idag.
Göcke!

Jag har inte haft så mycket besvär med Telia under årens lopp. Tvärtom har dom varit väldigt snälla mot mig. Dom har lurat mig med sina bindningstider förstås.
Min nuvarande bindningstid bredband är till 20 April 2014.

Nu planerar jag att införskaffa en smartphone med en bindningstid på 24 månader.
Då är jag bunden till april 2016.

Undrar om man lever då. Men det gör jag nog bara för att inte lura Telia.
leiake bindningstid är inte enbart en Telia företeelse.

men får du problem med den fasta telefonen/bredbandet idag, så är det inte Telia som kommer ut och reparerar. även om det är de som du har som leverantör av en tjänst/tjänster. Vi måste skilja på tjänster och hårdvara.

I veckorna satt det en ung grabb från Finland och byggde om vår kabelskåp.
ett skåp jag bett dem byta i 20år. Nu gör folk från Finland det, bara för att de fick den upphandling som gjordes för ett tag sedan, billigast vinner. precis som på äldrevården. & SJ mfl.

känner ni igen mönstret nu!!
Telia medium max bindningstid ett år leiake! 399:- mån surfa och ring och messa så mycket du bara orka!!!!
Ja ni ! Billigaste vinner,men till vilket pris??? Kolla "Fuskbyggarna"

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem