Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Sommartid

Sommartid

Hur fan har dom idag ändrat till sommartid? Här har vi fortfarande full vinter med
metervis med snö. Ur led är tiden i vår moderna tid. Bättre var det förr, ingen
stress som gav magsår och andra besvärligheter.
Antal svar på detta inlägg: 8
Vi har ventilerat detta otyg förut på Forumet. Jag vidhåller att det är löjligt.
Men det "skiter" statsministern" i. Han har nog med sitt.

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=67649
Ventilationen är tydligen inte tillräcklig?
Jag har ställt fram alla mina klockor 1 timme idag, men IE-klockan har ställts fram 2 timmar...
Vafalls????
lasse940

NÄÄÄ DUUU! den går exakt!! Åtminstone på min dator!!
Annons
varför grubbla så förtvivlat mycke

synka din dators klocka , gör du rätt så slipper du bry dig
men är du inne och fipplar med datorns tid så kan du få vilken tid du vill.
Göcke
Hur gör man för att synka datorklockan?
Gör jag fel så måste jag både bry och grubbla...
Jag har inte flippat med med datorns tid, hur gör man det?
Istället för att gnälla förtvivlat så tycker jag att du ska ger en förklaring istället, det va det jag trodde du va till för..?!


Få datorklockan att ändra sig per automatik är ju en baggis.

Klicka på klockan, klicka på "ändra inställningar för datum och tid". Sedan klickar du på ändra tidszon och väl där så klickar du i rutan så datorklockan ändrar till sommartid automatiskt.

Har Win7 men det ska väl inte skilja så mycket mellan XP och Vista.
som JonahHex skriver , så är synkningen i det närmaste lika, oberoende vilket windows OS man har.

och är datorn inte ändrad så borde den ha ställt in sig själv med automatik när den kommer ut på nätet.

men du skrev IE klockan , och någon sådan finns inte.
däremot så har Internetstart en klocka uppe i högra hörnet, den klockan styrs av din dators klocka och inte från internetstart.

jag såg alltså ditt inlägg mer som ett försök att skämta om sommartiden

för går klockan en eller fera timmar fel , kan det vara din tidszoon som är fel.
bor du i Sverige så är det Stockholm/Berlin som gäller
Jag kan inte komma ihåg att jag behövt ändra vare sig klocka eller tidzzon tidigare, därför blev jag lite överraskad då min datortid inte stämde.

Men nu stämmer både tiden och zonen. Innan så testade jag zonen över Moskva-St Peterburg-Volgograd, o´h så kvällstrött jag blev...

Eftersom jag ska gå upp kl 07.00 imorgon så ställde jag tillbaka till Amsterdam- Berlin osv..

Det kan va illa nog...

Men tack för förklaringen!


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem